söndag 4 april 2010

Smälta maten!

En sådan här dag önskade jag att jag hade varje dag..
Så Lycklig, trött, mätt och belåten.
Jag har nu vinkat adjö till Joachim , Jenny och lille Hugo, Jerry och Sabina med vovsingen Tindra. Dock fattades det några vid middagsbordet pga semester i Thailand och arbete.
Just nu sitter jag och njuter i nuet och dricker en kopp kaffe, ska strax ta och städa upp efter dagens påskmiddag. Jag hade tänkt lägga upp bilderna på festen nu men, det får nog sparas till i morgon..Vill liksom bara vara just nu och pyssla runt och ställa iordning och för att senare bara förnimma det glada skratten som faktiskt finns kvar i rummen här och nu. men om någon timme kommer det inte finnas något spår av glätt och pladder, skratt och bus. Endast ett ljus tänt och Tv:ns ljud och bild kommer att ge det vardagliga lugnet som numera kretsar i mitt "nya" liv, efter att barnen vuxit ur hemmet..
Aaaaaa Om ni visste hur mycket jag saknar dom... Precis det första timmarna sedan dom har åkt. Men sedan går det bra och jag är ärligt så lycklig över att dom är vuxna med egna liv idag.
Men herre gud lite seperationsångest måste man få ha, visst ?!

2 kommentarer:

  1. Kom just hem från jobbet och det första jag kastar mig på är datorn. Jag har separationsångest varje morgon och kväll när jag måste stänga ner. Va fint du beskrivit din familj. Förstår att du saknar dom men som du säger " att du är lycklig att de nu har egna liv" Du har gjort ditt och lyckats!
    Ha en fortsatt bra kväll i köket eller var det blir. Kramar

    SvaraRadera
  2. Men åh, vad jag känner igen Din känsla Anette! Saknaden och tystnaden blir så kompakt när ett stimmande, stojande, glatt och bullrigt sällskap av älsklingar lämnat hemmet! Likväl njuter jag också tystnaden efter en stund och känner mig mest berikad av att vara en älskad mamma och mormor och få ha alla runtomkring mig emellanåt.

    Och det är precis så som det ska vara!
    Kram min vän!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails