fredag 16 april 2010

Mer bilåkning !


Jerry och Sabina kom förbi idag.

Jag skulle visa dom ett ställe där dom kunde byta från sina vinterdäck till sommardäck på ett billigt drop in.

Så vi tog bägge bilarna dom i sin och jag i min, av någon anledning som jag nu i skrivande stund inte vet varför.
Men så fick det bli, att vi på rad begav oss ut från Norrtälje en mil.
När vi väl kom till däcknissen så va det ju lunch stängt, så då tog vi bägge bilarna igen därifrån och åkte till ett ställe och tog en promenad under tiden vi väntade.
Vädret va så skönt och solen värmde riktigt ordentligt. Hundarna fick sig en lekstund och deras lilla Tindra fick åka med Frans och mig i bilen hela tiden, så dom va nöjda och glada.
När vi efter mycket om och men va klara med däckbytet. Så åkte vi åter på rad till Norrtälje igen och parkerade prydligt brevid varandra vid nästa stopp som va Mekonomen, för att titta på lite bilprylar.
Sedan satte vi oss igen i våra bilar och åkte ner på stan och parkerade och gick till Café Landkrabban och fikade, därefter blev det en gemensam promenad till några affärer. Avslutningsvis tog vi åter våra bilar och åkte ut med hundarna en sista sväng och parkerade brevid varandra igen.
Sen fick det va nog med följa John, så då åkte vi hem till mig och sa adjö med tillhörande pussar och kramar, nu fick min bil stå kvar medans dom tog sin hund och åkte vidare.
Men jag kan inte låta bli och undra, varför åkte vi i två bilar idag???...Troligtvis för att vi har så gott ställt...hmmm.


1 kommentar:

  1. Ha! Ha! Ha! Ja jag tyckte det var roligt:) Tack för skrattet! Många Kramar till Dig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails