söndag 11 april 2010

Musik i lördagen!


Aaaaa, Äntligen så kom jag iväg och fick lyssna på lite skön musik i lördags kväll.
Petra kom förbi i sena kvällen, ja runt halv tio.
Vi hade över telefonen kommit överens om att en sväng på stan skulle kännas ganska ok.
Eftersom det spelades lite livemusik på två ställen med den bästa trubaduren Ola Pettersson som kvällen till ära skulle spela på Lanternan, ett ställe som jag inte har varit på sedan dom kom till nya lokaler, det kändes ju lite roligt också.
På G spelade Powertrion som jag tycker är ett kanon skönt gäng som man gärna kan dansa loss till. Ja jag har berättat om det tidigare, för senast skulle jag se och höra dessa, men då blev jag hemma istället.
Måste bara berätta om en incident som hände när vi kom ner till Lanternan.
Innan man går in på Restaurangen så har dom en uteplats med staket runt. Några andra gäster står runt omkring, ja lite utspritt . Jag och Petra står och pratar med en gammal bekant till mig som jag nog inte har sett på 16 år. Jag hade ställt handväskan på staket kanten, då händer det som inte får ske.. Endast 2 meter bakom honom vi pratar med står dörrvakten. Då rasar min väska ner på altangolvet i en redig duns med en liten klang av typ en flaska ?! Jag höll på att dööö av pinsam känsla, Ville helst att någon annan person skulle ombesörja denna lilla handväska eller ja liksom bli en "fosterväska" åt någon annan en stund ... Mannen ifråga tittade på oss och vi tittade på varandra. Medan jag höll andan, lyfte jag upp väskan. Puh, den höll tänkte jag och log lite skevt till Petra och mannen..
Hinner inte mer än andas ut, sååå kommer en kommentar högt och tydligt så alla där ute kunde höra det...
-Men , oj där gick nästan whiskey flaskan åt pepparn, jag började hyscha och pyscha, snälla sluta nu, han skrattade till och fortsatte så jag va tvungen att spänna ögonen i honom och viska att han hade rätt, det ligger en flaska i väskan hmmmm.
När nu samtalet va slut, så vågade jag inte gå in på krogen med en känsla av att hon som va dörrvakt säkert hade hört detta, så Petra och jag fick gå ett varv runt kvarteret för att göra oss av med skvätten som fanns kvar i flaskan.
För att sedan med glädje och fulla av förväntan göra våran entré och njuta av Olas skönsjungande röst, det blev en kanon kväll med många bra låtar. När det va en halvtimme före ett?? så tackade vi för oss och gick till På G och skakade loss våra kroppar den sista stunden före stängning. Kom hem i skaplig tid efter att ha mobilpratat med Petra under vägen hem så att vi bägge kunde känna oss trygga i natten och säga godnatt till varandra efter att vi stängt våra respektive dörrar för denna kväll.

1 kommentar:

  1. Ha! Ha! Ha! Ja det var en riktigt rolig incident, som du löste med all heder;) Bättre att ha det "innan för västen" än i väskan;) Ja så fick jag mig ett gott skratt såhär på förmiddagen;) Tack för det och Många Kramar till Dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails