torsdag 8 april 2010

Malsta bilskrot!


Tisdags Utflykt med picnik i nya"Woooppa" Volvo. Den måste redan från början ha lite extra omvårdnad. Så det blev en tur ut till bilskroten..
Torgny följde med . Inte hittade vi det jag behövde heller. Nämligen en liten grill som någon vänlig själ har"lånat" av bilen.




Men solen sken och varmt och skönt väder bjöds det på, så vi passade också på att klättra runt, slita och dra lite bland plåtdelarna.
Till alla ni som har nya bilar eller kanske bara inte har varit på en bilskrot någon gång, vill jag bara säga ..Gör det, barnsligt kul är det faktiskt.
Det händer att jag ett par gånger om året gör besök där?!


Efter att Torgny hade sorterat och packat ihop alla bilarna och inte hittat vad jag sökte, så börjar han nu ledsna och längta hem. Trots trötthet och värk i händer och armar så fick jag honom att ta sina sista krafter och med hopplasteg bege sig in till killarna på kontoret och fråga om dom möjligen hade en grill till en 944 på lagret?? hmmm, detta hade vi kunnat gjort från början?! Men det är roligare att leta och rota själva.. Tycker jag i alla fall.




2 kommentarer:

  1. Malsta bilskrot! Ja där har jag varit många gånger och själv letat efter eftertraktade delar. Hade ofta tur på den tiden och hittade det jag ville ha. Idag skulle jag inte orka klättra omkring, som du;) Jag beundrar de som har bilskrotar. De måste vara fantaster och bara älska bilar och dess delar. Har varit på många i mitt liv och mött en hel del orginal. Nej nu blir det sängen. Har jobbat o kom hem för en timme sen. Har upptäckt att just när jag kommer hem från jobbet så har de flesta uppdaterat sina bloggar. Då måste man ju bara kolla runt. Så ofta kommer jag inte isäng för tolv. Det är ju så roligt att läsa vad andra skriver om. Sen är jag ju lite "skrivoman" själv. Ja sov Gott när du tänkt göra det Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, jag älskar bilskrotar!!!! Men har inte varit på någon på många herrans år nu! Tror inte ens att det ser ut så där i Uppsala längre utan man frågar så letar de rätt på det man behöver! Tråkigt att inte få rota själv, skrotnissa som man är! Blir inte klok på hur snygg du är!!!! Om jag är hälften så snygg och fräsch när jag fått barnbarn, eller när jag fyllt trettio för den delen, då är jag nöjd! Ditt hår är "to die for"!!!! Trevlig helg på dig vännen!/Tess ps såg att en v dina småbesökare under påsken delar sitt vackra namn med min älsta tjej :-) ds

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails