onsdag 28 april 2010

Ingen vanlig dag!

Gårdagen blev lite mycket för mig, men så fantastisk tillslut.
Började med att jag åkte till min son Jerry i Waxholm och hjälpte honom med spackeljobb i lägenheten , och flytt av lite möbler och prylar. Men först innan vi började jobba så åkte vi ner på stan och njöt en frukost ute på ett litet café vid gästhamnen, med sin vackra utsikt ut över skärgården som nu har börjat vakna till liv. Det va så varmt och skönt så vi kunde bara sitta med tunna T-shirts på oss, så tröja och jacka fick vackert ligga vid vår sida..Efter mycket släp och fix så beslöt vi fram på sena eftermiddagen att åka in till Storstaden och möta upp hans Flickvän Sabina, Freddie och Nille plus ett gäng godavänner, vi skulle ses för att på söder mätta våra hungriga magar och få en trevlig stund så här på tisdagen, men vi kom inte fram så fort eftersom vi hamna i rusningstid så vi nådde inte södershöjder förrän vid 18,30 tiden...Hmmm ingen lek för mig då, hungrig och lite små irri på all trafik.
Galet matstyrd som jag är så hade jag nästan gett upp hoppet om att få någon mat alls denna kväll. När nu väl bilen stod på plats så mötte vi upp de andra vid, se nedan..

Pet Sounds Bar!
Mat, Dryck & Musik!
Mitt på Skånegatan, snett mittemot Pet Sounds legendariska skivbutik, ligger musikbaren och restaurangen Pet Sounds Bar. Här hittar du god mat och dryck samtidigt som du lyssnar på när ett urval av våra favorit dj’s spelar den bästa musiken. I källaren huserar ett antal klubbar från onsdagar till lördagar. Det bjuds på livemusik, soulklubbar, popklubbar, rockklubbar och frågetävlingar i både film och musik. Här har vi även releasekalas för både skivor, böcker och filmer.

Rekomenderar detta ställe varmt !!!!


Ett lite prov på deras utsökta Meny, som va helt outstanding i smak upplevelse...


Moules frites med saffran, chorizo och rökt aioli 196:-

Lättrimmad Sejrygg med Vongolemusslor, gulbeta och risotto 209:-

Lammrostbiff med Karl-Johan svamp och tranbär 198

Klassisk råbiff med tillbehör 195:-

Ryggbiff med bearnaise, tomatsallad och pommes frites 245:-


Efter detta underbara Bar/kök så gick vi vidare till Malmens bar, gamla Bullwinkels lokal, som har blivit så fint och med en härlig stämning så avslutade vi kvällen här. På folkungagatan ligger denna bar, där dom nu bjöd på live musik, Jazz. In kom även lite fler vänner som slog sig ner, så tillslut va vi ganska många som njöt denna kväll..
Blev det sent??? -Ja, lite sent blev det och jag va skapligt mör efter denna dag, hemma i Norrtälje vid ett tiden..Kasta mig våldsamt fort i säng, med ett surr av glada människor och tung Jazz i öronen som ett avlägset brus försökte jag somna in. Uppe med tuppen strax föra sju i morse, får man vara ganska nöjd med.

2 kommentarer:

  1. Underbart, vilket bra tips, tack! :-)
    Älskar tips!
    Kram
    Anne

    SvaraRadera
  2. Tittar in här på nattkröken och minns nu inte om jag redan varit här? Men jag ville bara säga att jag har en sak till Dig på min blogg.
    Kram
    http://sfinxen46-helenagunnarsdotter.blogspot.com/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails