tisdag 6 april 2010

Med bil igen!

Innan bilderna från söndagsmiddagen kommer att visas, så måste jag bara få berätta en sak.
Som jag tidigare har skrivit om så, blev jag billös i november och har lidit hela vintern att vara utan. Men jag har faktiskt klarat det ganska bra pga all snö så har det varit rätt skönt att gå och även lärt mig åka buss utan att bli galet pinknöding som jag hade som mitt stora problem förrut.. Så inget ont som har något gott med sig.
Nu har jag hittat näää inte jag men Jerry och Sabina
kom på att hennes pappa hade en bil till övers och då tänkte dom på min saknad av bil. Så igår ringde dom och undra om jag va intresserad av en Volvo 944 -92, svart.Klart blev jag sugen på att åka och titta på den, den stod ute på Värmdö.
(Bilden är i motljus, den är inte fläckrostig)
En vän till mig kom förbi för en fika, precis just då och hmmm, så lägligt. Jag frågade om vi inte kunde ta en sväng dit och kolla in den gamle? Så vi hoppade in i bilen och så klart inhandlades det Take a way kaffe och blåbärsmuffins på Ok innan avfärd. Vi åkte via Vaxholm färja över till Rindö och färjan igen från Rindö till Värmdö. När vi kom fram väntade Jerry och Sabina på oss. Nu gick det fort vill jag lova. Sabinas pappa kom ut och vi skrev papperna och sedan åkte vi i samlad trupp med Jerry och Sabina i täten och jag i mitten och Nicke låg sist för att ha lite koll på mig.. Dagen till ära så kom säkert 15 hjortat och korsade vägen för oss, en bit före färjan över från Värmdö, så vackra..Hade jag någon kamera med??? näää. Hade bara bil i huvudet. Väl i Vaxholm kramdes vi och vinkade adjö. Nicke tog täten med sin bil, och jag hängde på med min och Frans "nya" Woopppa..Så idag tog Frans och jag direkt på förmiddagen en sväng med bilen, och tog lite bilder vid vattnet medans vi väntade på att Torgny skulle följa med på en provtur, men det blir ett senare inläggs historia..

5 kommentarer:

  1. Men Grattis! Vet hur det är att vara utan bil. Hade själv ingen ingen bil en hel vinter. Men som du sa så ska du vara glad att du slapp skrapa is o skotta fram den på morgonen. Det är konstigt att allt plöltsigt faller på plats när man bäst behöver det. Hade du inte kameran med dig? Nu är jag med kamera;) hade glömt bort att jag hade fått en för 2 år sedan en Canon Compakt kamera som visade sig vara riktigt bra. Fattar inte att jag glömt det? Så fina bilder du tagit. Ja det gör du ju hela tiden förstås. Lycka till med bilen och ha nu en iktigt rolig bildag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Tack för det.
    Det känns så roligt, idag blir det nog biltvätt..Med en picnik och långis med Frans.
    Härligt att du har kommit på att du har en kamera !! Nu är det bara att ta en massa bilder och visa oss läsare på bloggen, lycka till du med.
    kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med bilen. Nu är det lättare att ta sig till Nyköping, min ängel.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Härligt med bil! Visst klarar man sig utan, men jag tycker att det är en otrolig frihetskänsla att få sätta mig i min gula lilla fara, dra bak soltaket och susa iväg längs små skogsvägar och njuta vårluft, sommarluft och höstluft.

    Underbara vårbilder Annette!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Du, underbara Waxholm, älskar det stället, man vill aldrig åka därifrån när man väl landat ;)
    Kram och trevlig dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails