söndag 18 april 2010

Puff - Pappersdraken



Har du någon låt/sång som bara får dig att...Brista, -Ja, sådan låt som bara får en att sätta kaffet i halsen,Som får tårarna att bara rinna fast du är på bra humör och allt är bara bra..
Jag har en sådan, som sedan tidig barndom bara inte kan spelas utan att jag börjar stor gråta.
Jag vill att min blogg ska visa att det lilla i vardagen ska vara i glädje, trots vardagens slit och vånda, värk och sorg.
Men jag vill ändå dela med mig av min låt som får mig att totalt tappa fotfästet, vågar inte lyssna mer än vart tionde år på den som får min kropp att vridas i smärta, fast den är vacker och fin..
Vet inte riktigt vad det är, som får mig att må så dåligt .
Jag minns denna låt från min jättetidiga barndom. Jag grät då, och jag gråter nu, när jag hör den.
Och aldrig får han flyga mer i sagansland, det får inte ske...
Lek måste finnas hela livet.
Vill ha lyckliga slut. Va rädda om varandra krama varandra ofta

8 kommentarer:

  1. Usch ja..
    Tack min vän
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbar! Tänk hur jag kommer ihåg den ifrån min barndom, min mamma hade den på singel och spelade den ofta.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Jo jag har också en låt som får mig att gråta. Kanske sätter ut den nån gång. Den här minns jag mycket väl och jag har också tyckt den varit väldigt sorgsen. Den är riktigt fin.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Nu när jag har lagt upp den så kanske magin försvinner..
    Jag kanske inte blir så "gråtig" av den i fortsättningen.
    Liksom möta sina demoner, avdramatisera det hela.
    Så nu borde jag kunna möta denna sång utan att tårar rinner.
    Varmkram till er

    SvaraRadera
  5. Minnen och speciellt musik..
    Vackert.
    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  6. Ja,Nettan när man hör den kommer tårar. Tänk om man kunde få den att flyga en dag till. Med andra ord:Tänk att få en dag tillbaks då Du var liten och vi hade det riktigt fint. En dag i solen, vid stranden. Tiden går för fort..Hann vi ta vara på den ordentligt???Jag älskar Dig/mamma

    SvaraRadera
  7. Saknar dig mamma !

    Älskar dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails