söndag 11 april 2010

Byte av Tjänst !

Tog "Wooppa"volvon ut på en sväng till min bror, för att visa upp vad jag hade skaffat mig och få hans godkännande. Som känns rätt viktigt hmmm, kan behöva låna garaget och även få hjälp när det kör ihop sig med gamla bilar..
Han blev sååå positivt överaskad att jag faktiskt hade gjort ett bra köp denna gång... När vi hade knölat runt i under över och på bilen, så kom vi fram till att den skulle klart må bra av "lite" avfettning och en redig tvätt.
Eftersom tiden va lite knapp och han skulle strax köra sin ena son till sin mamma så kom jag på den geniala idén att jag kör dom 8 milen tur och retur och han kunde pyssla klart med bilen, *blink* *blink*..
Snälla bästa bror köpte förslaget, och sprang in i garaget och fixade klart fälgen på sonens cykel sedan skruvades den fort ihop medans jag ordnade en snabb fika, som jag sedan inte han få i mig..Utan fick som vanligt ta den som en take a way. Med en hårdsmörgås med prästost på, sprang jag skvimpandes med muggen i handen och smörgåsen i munnen till hans bil. Där nu redan sonen hade lastat cykel och sina väskor klart, och bara satt och väntade på faster.
När jag väl kom åter så stod pärlan där ren och blank och bara väntade på att få bli smutsig igen.
AAaaa vad härligt det är med en underbart snäll och hjälpsam bror som jag älskar högt och även hans två fina söner.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du har som har en sån hjälpsam bror! All heder åt honom;) Det kanske beror på "Karma" ;)
    Många Kramar

    SvaraRadera
  2. Gott med syskon :-)
    Trevliga Norrtälje, tänker jag på en sådan här dag. Underbart mys i er vackra stad!!
    Kram till dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails