söndag 25 april 2010

Helgen som gick!

Har haft några dagar som har varit lite röriga och upp och ner.
Nybilen "Woooppa" Stannade plötsligt när jag just skulle passera Norrtäljes stadsgräns i torsdags. För vi (Frans och jag) skulle ju till Tina och fika som bor ett par mil utanför stan. Men så blev det nu inte, det blev bogserlina med hjälp av en vän som lägligt passerade mig när jag stod i nöd.... Till närmaste mack, sedan på kvällen blev det flytt av bilen med hjälpa av bogserlina igen till en bilverkstad. Där en vän skulle ta sig en titt på den redan på fredags morgonen..Kvart över 11 på fredagsförmiddagen ringde han att bilen va nu lagad och pigg igen, Kamremmen hade gått av...Tur i oturen att bilen valde att lägga av i Norrtälje, så jag slapp bli stående i skogen, för att därifrån åka bärgare. Helt otroligt va iallafall att jag hade inom 12 timmar lyckats få en trasig bil till att ha en bil som nu spinner som en katt igen, jag är så glad att denna vän hjälpte mig att snabbt lokalisera felet och åtgärda detta så fort. Fredagen va alltså lugn och skön efter allt drama,Körde runt och njöt i min nyfixade bil, en godvän va här på middag.
När lördagen nu hade infunnit sig, så längtade jag ut i naturen, solen hade också en bra dag, så jag tog med mig Frans och åkte ut till Mellingeholm och gick en lång sväng. tittade lite på blommor och tänkte igenom lite av varje som gnager i mitt inre och försökte komma fram till ev lösningar på mina små undringar...Kom jag fram till nått??? Nääe inte nått, men luften gav mig ny energi.

Eftermiddagen hade nu börjat nalkas och jag hämtade upp Petra, för jag skulle fixa hennes hår innan kvällens utgång. Som som vanligt gick i musikens tecken..
Norrtälje har fått fnatt, återigen så är det musik på flera ställen och en hyper stressad känsla infinner sig lätt.
Men vi hade biljetter till kvällens Blueskalas på hotell Roslagen med en lätt buffé av Texmex.
Så efter att vi hade värmt upp kropp och själ med "lite" Whiskey och vin (inget vin för mig)..
Mycket skön musik och skratt, så promenerade vi upp till hotellet laddade till max.
Men vi blev bara kvar där till klockan 23, så efter att vi hade dansat så svetten lacka så fick vi skjuts av en gammal vän till mig ner på stan och vi gick glada ihågen in på G för där spelade Blue Comets, vi ladda om i baren och återigen stod vi och skakade våra kroppar i takt med klart kvällens bästa gäng.




På vägen hem tränade vi start och landning.....?!


Smörgås med kaffe hemma vid köksbordet fick avsluta en skojig härlig kväll.
Tills Petra vaknade med ett ryck klockan 6 , Jag sov i lugnan ro tills jag hörde henne fara runt i mitt hem, för att sedan krypa ner igen och utan att undra om jag ens va vaken? fråga mig vart hennes handväska va???? mellan bluesens värld och spritånger från kvällen försökte jag mobilisera verkligheten från drömmen och tänka hmmmmm Har du kollat utanför dörren? hahaha Petra krälade åter ur sängen hasade iväg mot ytterdörren, ah meeen där stod en ensam storhandväska precis så där ensam som bara en övergiven väska kan vara en kylslagen tidig söndagsmorgon efter en party kväll, Snabbt plockade hon in den stora, kröp i säng och somnade..
Tack Petra för min sovmorgon ......





2 kommentarer:

  1. Hej där!!

    Underbara vår och värme.
    Allt blommor och mer ska det bli :-)
    Och du.. Tack för dina värmande ord, Anette.
    kram/
    Anne

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt i vår lilla stad att alla begivenheter hopar sig till en och samma helg! Blir helt klart en lätt stressad känsla, men jag tyckte nog att jag valde rätt till slut efter att ha varit en stund på Blueskalaset först. Blue Comets är bara bäst!

    Och så var det så roligt att träffa Dig!
    Ha en härlig vecka!

    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails