måndag 22 februari 2010

Sy dag!

Nu har jag gjort det igen...
Sytt om ett klänning. Inte första gången och absolut inte sista gången jag syr om något klädesplagg, som jag kanske inte tycker är så roligt från början..Men den kanske har något som jag ser i mitt öga, att får jag bara klippa lite här och klippa lite där. Sen fram med symaskinen, kör så det ryker, och vips så är det "nya"plagget klart för användning...
Men under jobbets gång kan jag bli lätt svettig och en viss oror stiger som, ooo tänk om jag ångrar mig ? el näää jag kanske klippte lite mycket här, den ska ju fållasupp också?.
Men faktum är att jag genast vänder den tanken till något positivt, att gör jag inte något åt detta så kommer den att få hänga i garderoben tills den går ut och slänger sig...
Och då känns mina beslut som rätt, skulle de gå åt skogen så är det bara att kasta bort, men då har ju jag iallfall gett plagget en chans ?!...

4 kommentarer:

  1. Du en sån bra idé.
    Jag har lite plagg som behöver stilas. Kan man få beställa lite konsultation kanske?
    Lycka till med stilingen!
    Brittan

    SvaraRadera
  2. Jag köper ofta kläder som kanske inte passar riktigt eller som kanske inte riktigt är som jag vill, och syr om dem så att de passar min stil.
    Det bästa är att göra det på en gång, annars åker de till bättre behövande vid nästa garderobsrensning!

    Skönt och höra att jag inte är ensam! ;)

    SvaraRadera
  3. Visst, är det roligt att få ändra och styla om något..
    Problemet med mig när jag handlar något nytt är att plagget måste "boain" sig först i min garderob.
    sedan efter en tid tar jag på mig det eller kommer på att köpet inte va så lyckat och då åker sax och symaskin fram direkt...
    Men visst är det en rolig hobby, glad att du också delar lusten till detta.. ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails