torsdag 11 februari 2010

Ops! Sova kanske?!


AAaaa Vilken dag känner mig halv...

Trött, tröttare, tröttast...

Önskar nu i skrivande stund att jag hade kraft och ork, att berätta lite om dagen.

Men det fungerar inte i mitt huvud hjärnan total strejkar och kroppen skriker efter sömn och en dusch och stilla min hunger, vet mao inte på vilket ben jag stå på.

I går kväll gick jag och la mig jättetidigt, brukar aldrig ha några insomnings problem.

Men i går va det som fan va lös i mitt huvud och kropp.

Klockan 22,oo kröp jag ner, försökte lägga mig tillrätta och invänta sömnen...

Då va min hjärna på topp humör den ena tankefunderingen efter den andra dök upp, jag gick upp drack lite vatten, vandra runt en sväng och kissade igen så inte det skulle bli ett senare problem.

Åter igen la jag mig ner och blunda å blunda och ändå mera blunda, jag andas bukandning, avslappnings övningar.

Då kom jag på den gamla beprövade räkna får!!!

Kanon! Blunda igen, skapade i min inrebild en grön äng, placerade ett vitt litet staket ungefär i mitten på min bild,hmm..

Så nu fattas bara fåren, första kommer in springandes i min inrebild, Hopp nummer 1 är över , detta kommer nog att fungera, får nummer två kommer in och även han hoppar som han ska, men sen börja det hända saker...

Staketet vill inte stå kvar i mitten utan börjar röra sig upp och ut mot höger sida, och då kan ja inte se mina får som ska hoppa över staketet?????

Så åter igen får jag placera tillbaka hindret i mitten, och så börja dom en efter en att hoppa och vid tredje fåret började hindret igen röra sig ur bild upp mot höger sida...

Ja, ni ser ju att inte detta fungerade heller så bra..

Men strax före två tittade jag på klockan för sista gången, sedan ringde den klockan fyra, och med tunga steg tog jag mig ut i köket och bryggde mig en mugg kaffe åt min frukost, klädde mig och med raska lite vingliga steg gick ner på stan och tog bussen till Stockholm.

Nu, ska jag fixa min kropp och själ och va i gott vigör tills i morgon igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails