lördag 13 februari 2010

Måsten med krydda av kärlek!

Torsdagen den 11/2 Njöt jag Stockholm...
Satt och åt min andra frukost för dagen, fast klockan visade bara halv åtta. På ett härligt fik med skön morgonstämmning och trevlig personal..På Café kladdkakan i Gamlastan.

Strax efter åtta kom min mamma Britt som åkt från Nyköping ett par dagar tidigare, för att hälsa på hos sin väninna i Stockholm.


Vi hade en riktigt härlig stund och avnjöt vårt kaffe meddans folket utanför började röra på sig mot sina mål för dagen..
Några bilder lyckades jag hinna med att ta av denna vackra dag i Stockholm, men uj så kallt det va...




Efter några måsten och möte.. Så åt vi en lunch med Jerry, sabina, Carina, Nille, Frida, jag och Mamma Britt.
Obs, det togs en bild runt bordet men jag tror inte att dom vill att jag visar den med munnar fulla med mat och vissa blinkande ögon hahaha, en sådan bild som får stanna i arkivet och roa oss när vi ses nästa gång.
Ryggar syns här på några av oss...
Nicklas och Frida hade nu begett sig vidare mot sina jobb.

Vi andra åkte vidare till Carinas salong, på folkungagatan, sedan tog vi en promenad till Sabinas jobb och även där intogs en fika (man måste ju stå sig )..
Så nu var även sabina på plats.

Efter fikat tog vi fyra som va kvar tunnelbanan från medborgarplatsen för att redan efter en station skiljas från Carina och Britt som åkte vidare mot sina olika mål.
Jerry och Jag tog tunnelbanan vidare till Östermalms torg..
För att gå vidare till hans jobb och hälsa lite.
Men nu börjar dagen gå mot sitt slut och vi också..
Vi tog tunneln återigen mot Östra station och där blev det ett snabbt avslut vi sprang upp för trappan hojtade hejdå till varandra och skrek, vi rings när vi sitter på våra bussar..Pussss älskar dig osv.
Vill avsluta med att man är bara så lyckligt lottad när man under en vardag kan lyckas samla så många bara för en trevlig stund mitt i mellan vardagliga måsten..







4 kommentarer:

  1. MMMM härliga bilder.
    ÄLSKAR Södermalm :)))) såå taaack för den fina glimten av stan!!

    SvaraRadera
  2. Tack och visst är det något speciellt med södershöjder..

    SvaraRadera
  3. Härligt att samla nära och kära om så bara för korta stunder! De är de stunderna man lever på, de vardagliga små ljusglimtarna! Håller med både Ingela och Dig att det är något speciellt med Söder.
    Om jag någon gång ska bo i Stockholm ska det vara på Söder.

    SvaraRadera
  4. Visst är det små ögonblicken underbara och roliga..
    Söder blir det om jag också flyttar till stan någon gång.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails