fredag 26 februari 2010

Shoppa med fika!

Idag så va Tina, hennes dotter Alica och jag runt på stan och handlade lite kläder, mycket skratt och skoj hade vi både runt kädmontrar och provhytter..
Vi riktigt frotterade oss i alla nya fina kläder vi såg..

Ojojoj, vilken ska jag köpa?
Alica ,har också hittat lite fina kläder att handla hem till helgen..

Den som hänger där uppe, skulle jag ju vilja ha...

Svårt att välja när det har kommit in så mycket nytt, vi hann avverka ett gäng affärer, sedan så va det obligatoriska café besöket som började pocka på vår uppmärksamhet
Ta den där istället!!! -Nä,inte den jag menar den som du håller i bakom den du har framför?!...
En härlig smörgås med brie och salami är den bästa avslutningen.. Men inte va det någon avslutning på våran shopping dag, nä det va bara en fika paus..
Tinas tvillingsyster Nina mötte upp oss på stan efter att hon hade slutat jobba, så när vi väl hade suttit och pratat och njutit vårt fika, tog vi och åkte till några fler affärer och handlade lite mera kläder...

Nu har det börjat bli eftermiddag och vi känner oss både nöjda och glada..Vi lämnade av Nina vid sin bil. Därefter åkte vi och lämnade av Alica som skulle göra en piercing.
Undertiden så satt Tina och jag i bilen och väntade utanför Apoteket, där det en lönefredag passerar mycket folk.. Vi satt och små tittade på alla som gick av och på, nästan under och i varandra och samtidigt var vi så glada över att kunna se att snön hade börjat smälta på vägen, och lite slask och brungrå nyans kom fram och blanda sig med snön, aaa snart är det vår..
När väl Alica va klar med sitt, så körde dom hem mig till mitt, och vi vinkade adjö, jag skuttade upp med lätta steg och möttes av en något småsur Frans som hade fått stannat hemma i dag.
Men med lite mat och en prommis så tinade även hans humör upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails