måndag 15 februari 2010

Fickan full!

Idag tog Marika och jag med oss picnic i fickorna och travade ut på en skön långpromenad i solen..
Det va helt vindstilla och så vackert.
Men det börjar bli riktigt tröttsamt att gå i denna snö, jag har faktiskt stenruttnat.
Det känns som jag är på min veckolånga Sälen semester varenda dag vecka ut och vecka in..Alla dessa kläder av och på på och av, aaaaaa jag blir galen, efter 15 min med alla lager kläder så börjar man svettas och tala om att det är knölbökigt att gå in och handla med alla kläder på sig...

I fickorna idag fick inte kameran plats för det fanns smörgåsar i den ena och muffins i den andra.
Kaffet fick vi handla på en bensinmack för att sedan trava vidare till en lämplig plats i solen, vi hittade en höjd så vi kunde sola och se över åkrar i det vackra ljuset, solen värmde faktiskt kinden, men den som njöt mest va nog Frans han verkar inte ha ledsnat på denna vinter än...

Så det blir en tulpan bild istället från buketten jag fick igår..

4 kommentarer:

  1. Håller med Dig om att man börjar ledsna lite på snön faktiskt! Fast när jag tänker på alternativet, mörker och snöslask, så är ju snön och ljuset bättre!

    Vi får drömma om våren och sommaren, så är den nog strax här!

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ja, drömmer gör man nu.och vips så är våren här och man får gå utan strumpor skor igen :)
    kramis

    SvaraRadera
  3. Tjo!!

    Håller helt med dig. Hum, attans vinter!! Visst är den vacker, speciellt när solen lyser... Men nu är det väl ändå vår snart?? :-)
    Fåglarna vill oxå, det hör jag, visst?
    Jag vill, alla vill.. Varför vänta?
    Tänk, sola och mysa ute bland blommor och värme.
    Läääängtar!
    Det är då man vill ha en sån vit och romantisk klänning :)

    Idag ska jag ordna semlor!
    Vad ska du göra idag?

    Väl mött!!

    SvaraRadera
  4. Hej Anne!
    Ja inte är det bara vi som har tröttnat på denna långa vinter, även fåglarna lider och saknar värmen, dom blir ju så glada och pratiga så fort solen visar sig...

    Idag måste jag ta ett redigt tag i min stationära dator som strular..aaaa, inte så kul.

    kram på semlornasdag

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails