lördag 20 februari 2010

Ladda för ovädret!

Sitter just nu och mornar mig med en fika, frukosten ska jag strax duka fram åt mig..
När jag vakna i morse, så stod gardinen i mitt sovrum bokstavligen rakt ut i rummet..
Jag Sover med en glipa av fönstret öppet varje natt, så skönt..
Men nu i morse ville jag inte gå upp, ujuj såå kallt det va. Det är kraftig blåst som kommer från öst, och mitt sovrumsfönster ligger åt det hållet, så när jag väl kom på benen och leta upp något att svepa in min kropp med, så fick jag små hoppa på golvet för det va så kallt och sedan borstabort snön som hade lagt sig som ett litet täcke på fönsterbrädan innan jag kunde stänga fönstret..
Nu, ska jag fika klart sedan passa på att gå en långis med Frans medans det går att komma fram ute. Jag måste även ta mig affären en sväng, och idag ber dom oss alla att stanna inne, klass 2 varning, men jag måste trotsa detta..
Har ni handlat hem något gott att äta nu alla läsare? så ni kommer igenom detta dygn av oväder?!.
Passa på att kramas, älska om ni har möjlighet ,tänd många ljus, spela spel eller kolla melodifestivalen, ät något gott, och luta er tillbaka och bara gilla läget..

9 kommentarer:

  1. Hej tjejen!
    Hittat ngt på loppis?
    Med katten gick det bra, trost infektion i öronen.
    Han fick små örondroppar samt antibiotika som vi skall bråka i honom i 14 dagar, stackarn.
    Men det ordnar sig och vi gosar mycket med den lilla sjuka killkisse.
    Japp, visst har vi handlat gottis.
    Har du?
    :-)
    Jag tänkte baka en vit chokladkladdkaka idag.
    Hm, du vet, jag är ju en hemsk godiståtta.
    Bilder kommer sen.
    Vad ska du smarra idag?
    Ljus och smarrig mat, te eller lite vin blir vällan bra?
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Loppis?? haha nä jag har inte varit på någon loppis , men det skulle vara roligt att göra det...
    Krama om sjuklingen från bloggvännen anette.
    Åååå, vitkladdkaka, mumsigt.
    Ja, man måste mysa till det mad allt gott man kommer åt detta dygn, och hela vintern förresten...
    Ha en underbar kväll
    kram

    SvaraRadera
  3. Kallt var det i mitt sovrum också i morse, men ingen snö inomhus. :)
    Ska göra precis som Du, måste trotsa vädrets makter och ta mig till affären innan mitt lilla yrväder anländer. Sen ska jag göra en stor lasagne, baka något gott och så ska vi bara mysa, leka och titta på film.

    Skickar en varm kram att värma Dig med!

    SvaraRadera
  4. Tjing, aaahh-ha, blandade ihop, trodde ni skulle på loppis i snön :)

    Gottis i är gott :-)

    Värme och trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Hej Pia!
    Det låter som ni två kommer att få en härlig dag tillsammans, med god mat och mys..
    Sänder dig också en varmkram

    SvaraRadera
  6. Låter inte gott att gå upp från en varm och gosig säng.Sover oxå med öppet fönster lite grann.Sover skönare då.Hoppas du tinat upp hihi efter kaffet.ha en skön lördag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Rita!
    Ja, idag är vädret inte nådigt mot oss, burrr..
    Gott att det finns varmt kaffe och levande ljus.
    Ha en fin lördag
    varmkram

    SvaraRadera
  8. Även slikt väder har sin tjusning även om det inte är lika roligt längre...
    Jag har varit ute i snöyran ett par gånger och gått till mitt torp och hämtat ved och en motorsåg. Ska hjälpa mina söner med att fälla en del träd imorgon om det går för all snö.

    Hälsar Göran från HPC

    SvaraRadera
  9. Hej Göran!
    Jag hoppas att du tittar på nästa inlägg, så visst har även detta väder sin tjusning.
    lycka till i morgon.
    Önskar dig en trevlig kväll..
    hälsn anette

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails