tisdag 16 februari 2010

Semlansdag!

Hej!Uj, jag får lätt panik, när alla vill och ska äta semlor idag!!! På semlans egen dag..Jag gillar inte semlor och har aldrig gjort det. Men jag önska att jag gjorde det..Den ser så himla vacker ut, liksom stor go och rund..Men det hjälper inte. Jag kan pina i mig en om året men thats it....
När jag kommer hem till någon som bjudit på fika, som glatt tar fram kartongen med dom stora runda med hatten på svaj, eller när man kommer hem till någon duktig som har bakat egna , som ser lite godare och mindre ut..Och med tindrade stolta ögon visar upp sitt verk, ok...Då kan jag äta en, men jag förstår inte hysterin omkring denna bulle med hatt med ett kladdigt innehåll av mandelmassa som toppas sedan med grädde...Jag vågar nästan inte säga att jag inte tycker om detta?! För det verkar vara en galen hysteri om fettisdagsbullen..

Idag festar vi på semla, och förbereder oss inför Fastetiden. ...Ah meeen hallååå....Det gör ni ju inte....

5 kommentarer:

  1. Nästan lite lyllo du...som inte gillar semlor :)
    Hm,jag gillar dem fööör mkt.
    Väl mött!

    SvaraRadera
  2. Hahaha,visst är det lite orättvist :)
    Nu kan du få ta min semla också.
    kram

    SvaraRadera
  3. Ja lite sliskigt blir det ju, men det är gott!
    Däremot hör jag inte till den delen av befolkningen som startar med semlor efter jul och äter dem till påsk. Precis som julbordet ska avnjutas på julaftonen så ska en semla om möjligt avnjutas på Fettisdagen. That's it!

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  4. Jag håller fulltut med dig om att man kan inte starta med semlor redan efter jul för att titt som tätt äta till efter påsk.
    Nä en dag borde räcka gott och väl :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Tjo,
    Nehä, här ska det väntas med semlor tycker övriga familjen.
    Hm, måste jag vänta. Jaja, kl 19, så maten hinner smälta.
    Suck, så är det när vi lider av demokrati.

    Kul att du gillade layouten på sidan.
    Lite gullig och sådär frökenaktig, utan att vara vulgär :-)
    Fann den via en blogg (namnet finns på bakgrunden)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails