torsdag 19 mars 2009

Stegräknare eller ny mobil?!


Igår när jag va ute på min dagliga Promenad/powerwalk med min mobil som även funkar som stegräknare/kalorimäter/distans osv musik har jag också, det är en walkman 710i, men jag tänkte i går att jag skulle vilja förnya mig lite, så vad har marknaden att erbjuda ja Galet mycket är det löjligt att ens gå in på, i dag slåss alla om motionärerna och i begynnade badstrands tid så fullkomligt exploderar marknaden som alltid på våren..


Men jag tänker inte så mycket på detta men jag vill slå ett ord för stegräknare det är skit kul att ha lite koll på hur mycket man kommer upp till under en dag eller under en vecka man kan inte låta bli att kolla, har blivit smått beroende av denna lilla sak.


Nu har jag en fungerande mobil, men jag ville se vad som händer på mobilfronten och idag på godmorgon TV4 så visade dom ett ax plock på olika stegräknare bla visade dom även att Nokia har kommit ut med en ny mobil Nokia 6710 navigator som kan det mesta så klart visst skulle det va lite kul med att efter du har promenerat, har du tagit lite bilder som du sen lägger upp på webben taggar dina bilder under rutten och då kan visa andra hur/vart du har gått så genom gps så får andra möjlighet att veta eller gå samma sväng tex, Den kommer att kosta runt 3000:-. Men känns inte detta så viktigt så kan man skaffa en vanlig lite enklare stegräknare för runt 300:- och ändå få fm radio om man nu inte som jag vill njuta av lugnet och naturens egna ljud, måste liksom känna att jag har lite koll på vad som händer runt omkring mig kan inte ha musik i öronen då, inte för att jag tittar med öronen ha ha...Men att promenera för mig är en helhet av upplevelser i alla mina sinnen, så därför har jag inte musik i mina öron.


Det jag nu har kommit fram till är att jag inte ska byta min gamla mobil nej den får hänga med ett tag till för den ger mig det jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails