tisdag 3 mars 2009

Sex Partners!


Har under flera flera tillfällen funderat över vad som kan vara rätt i hur många sex partners man har under sitt liv?...


Marika och jag pratade i söndags i vårsolspromenaden om man kanske har fått sin beskärda del av kärlek till en man.

Vi pratade även om att det skulle vara så mysigt om det blev så en gång till i livet bara....

Obs!! Inte för att vi inte trivs som singlar utan detta är lite funderingar omkring kärlek och sex.


Vi fick nog lite vårkänslor i solen haha.


Nu till mina funderingar om detta ämne.


Man kanske får en viss mängd möjligheter till kärlekskåtslag på ett ex antal?.

Har man sedan förbrukat denna mängd män man har tilldelas så får man vackert titta på när andra har det så där j...a mysigt och är så där jättekära så det pirrar i hela kroppen och man vill stänga av hela världen och bara älska älska älska hur mycket som helst allt runt omkring en bara stannar upp livet utanför finns inte man kommer inte ens ihåg att det har funnits!!!!!!




Enligt studien "Sex i Sverige", som Folkhälsoinstitutet lät göra 1996, har kvinnor i genomsnitt 6,9 sexuella kontakter under sin livstid. Män, som av omdiskuterade orsaker genomgående uppger att de träffar fler partner, har enligt samma studie i genomsnitt 15 kontakter...


Redan här stämmer ju inte ens uppgifterna?!?!?! Och det låter väldigt lite dessa uppgifter

tycker jag i alla fall.


För tänk lite här, om man har sex i genomsnitt 2 ggr i veckan i 13 år då skulle man ha haft sex 1352 ggr.
Galet mycke haha...

Nu tror jag dock inte att alla har haft så här mycket sex men tanken är lite otrolig eller hur.


Om en person har haft ett långt förhållande på ca 10år och är runt 40 år idag och har haft sex partners sedan den va runt 15 år, om den sedan har ca 3 sexuella partners på ett helt år vid olika tillfällen, så har den faktiskt kommit upp till 45 st sex partners. Låter mycket i en klump men dra ut på det i 15 år så låter det ju inte så farligt mycket, -ja, menar hur många går inte ut på krogen var eller varannan helg och skaffar en sexpartner för natten ??? .


Så jag vill med detta bara säga att jag tror inte på statistiken haha

Antingen så vågar folk inte erkänna sina små sexuella one night stand eller så vet inte jag .


Men visst är det kul att fundera på dessa små ting under tiden man tar sina promenader.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och sen är det så att männens genomsnitt inte kan vara högre sålänge som hälften av deras partners varit män.

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att få en bild om hur man tror att andra är, genom att läsa poster på internet. Folk där kan ju skriva vad som helst och det är långtifrån alltid en sanning. Det är ju trots allt de som har härjat runt mest, eller åtminstonne påstår det som oftast skriver inlägg. Det gör att man lätt får bilden av att folk har så otroligt mycket sex. Mina närmaste 6-7 manliga vänner har i snitt varit med
    3 st och de är runt mellan 25-30 år, en vän jag känner har inte haft sex och han är över 30. Att hävda att man inte går in för att träffa sexpartners men ändå har varit med en massa människor är rent skitsnack. Jag tycker det är så komiskt att se hur inskränkta folk är i sitt tänkande. De förstår inte att det finns andra sätt att leva på än att hålla på och engagera sig i relationer, sex osv. Men det är klart vill man vara trash som är ute och festar varje vecka så go for it. Visst är det roligt att gå ut någon gång ibland, men seriöst hur fan orkar man stå där och vara full och smörig i baren varje helg, så fruktansvärt tragisk. Ni som på riktigt skryter om att gud jag har träffat så många, vad försöker ni bevisa förutom att ni är patetiska och inte har något bättre liv än att svärta ner känslan och tron på sann kärlek. Jag tycker vi borde ta ansvar för våra liv och samhället i stort, jag vill inte möta människor med så dålig moral. Som avslutning kan jag säga att jag inte är någon som lever i min egen bubbla aldrig gått ut och sitter och fösöker vara präktig. Jag kan uttala mig pga att jag sett och känt baksidan av myntet.
    Jag vet vad det vill säga att träffa många partners och det är ingenting vackert i det. Jag vill att tjejer jag träffar ska betyda någonting för mig och att de inte själva är av typen som på riktigt tror att de är häftiga och självständiga för att de är ute och (hänger med "rätt" folk, dricker dyra drinkar, knullar runt.(Detsamma gäller självklart för killar) Jag känner sorg över sådana människor, de skulle mycket väl kunnar vara fina personer värda att lära känna och kanske älska.
    Nu symboliserar de bara smuts som de själva hyllar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails