lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen!


Då va årets melodifestival över...

Man får väl gratulera Malena Ernman, inte för att jag hade henne som vinnare.

Men helt otrolig kontrast mellan 1 och 2 an som va Caroline af Uggla...

Nu hade jag några andra favoriter som i alla fall hamnade i topp så jag är ganska nöjd.

E.M.D, Alcazar,Sarah Dawn Finer, va nog mina främsta favoriter. Men Ugglas bara jag myser åt hemma, hon är bara så härlig.
Och man får inte glömma Tingeling gänget helt outstanding, haha

The Marcel Becanzon Award
I Melodifestivalen finns fler än en vinnare. Därför har Christer Björkman och Richard Herrey instiftat detta pris som delas ut i tre kategorier.
Caroline af Uggla fick ett som va pressens pris
Emilia fick ett för bästa komposition
Sarah Dawn Finer fick ett pris från det tidigare vinnare i melodifestivalen kallas för vinnarnas pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails