onsdag 4 mars 2009

Fixa hemma!


Den stora fixar dagen idag, inte så kul men det måste göras..

Efter att ha suttit vid datorn under förmiddagen ska jag sträcka på benen och börja ordna i förrådet,kan ju bli rena julaftonen gamla saker man har glömt kanske kommer upp till ytan och man slår sig ner och tänker på gamla minnen som dessa ting har med sig man blir nostalgisk och har återigen inte hjärta att kasta det, nej nu får jag skärpa mig....


Klart att jag ska vrål kasta idag lägga alla känslor åt sidan och bara berömma mig själv varje gång något hamnar i sopsäcken istället.



Jag bad min son för några år sedan att göra detta åt mig, du får röja helt fritt kasta allt som DU anser inte ska vara kvar!!!!

Vet du vad han gjorde ?

Han kasta så mycket och jag blev så glad tills jag en dag skulle lyssna på några gamla LP skivor

och ivrigt glatt sprang ut till förrådet rev runt så svetten yrde pulsen ökade vad f..n har han gjort av alla mina LP skivor efter att han hade städat här???

Slet upp mobilen ringde , -hej, var ligger mina skivor?? sa jag med lätt flåsande röst?

Jag hör ett nervöst skratt, dom har jag kastat....

Jag blev helt stum, en lång tystnad följde..

Han sa då men mamma dom gamla skivorna låg ju bara där och skräpade, du lyssnade ju aldrig på dom....


-ja, så kan det gå när man lämnar över jobbet till någon som inte känner så starkt för dom gamla sakerna man har i förråden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails