torsdag 12 mars 2009

Livrädd för hiv/aids!


Hiv/aidsDet pågår ett intensivt arbete på såväl nationell, EU som global nivå för att bekämpa hiv/aids och konsekvenserna av sjukdomen.


Nationell strategi mot hiv/aids och vissa andra smittsamma sjukdomar.Allt fler människor lever med hivinfektion eller aids och antalet personer som varje år smittas med hivinfektion ökar.


Samtidigt ökar spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar i Sverige. Detta är några av anledningarna till att riksdagen har antagit en strategi för att förebygga spridning och minska konsekvenserna av hivinfektion och en del andra smittsamma sjukdomar.Riksdagen antog 2006 Nationell strategi mot hiv/aids och vissa andra smittsamma sjukdomar (proposition 2005/06:60).

Strategin innehåller mål, åtgärder och organisation av det statliga arbetet för att minska spridningen och konsekvenserna av dessa sjukdomar. Spridningen av hivinfektion och andra sexuellt överförbara och blodburna sjukdomar ska minska


Det övergripande målet i hivstrategin är:

Att begränsa spridningen av hivinfektion och andra sexuellt överförbara och blodburna sjukdomar samt konsekvenserna av dessa infektioner för samhället och för den enskilde.För att uppnå målet innehåller strategin även tre delmål:


Antalet nyupptäckta fall av hivinfektion där smittöverföringen skett i Sverige ska halveras till år 2016. Hivinfektion hos asylsökande och nyanlända anhöriginvandrare ska identifieras inom två månader och för övriga grupper som vistats i högendemiska områden inom sex månader.


Kunskapen om hiv/aids och om hur det är att leva med sjukdomen ska förbättras i offentlig verksamhet, i arbetslivet och i samhället i stort. De grupper som är mest drabbade av hiv/aids har många gånger även en utsatt hälsosituation i övrigt. Arbetet med att förebygga hivinfektion och andra sexuellt överförbara och blodburna sjukdomar måste därför samordnas med övrigt folkhälsoarbete på alla nivåer i samhället.


Detta är lite från Regeringskansliet.


Men vad hjälper åtgärderna som tas för nya immigranter när vi reser runt världen som tokar och har oskyddat sex i värmen och kärlekens tecken???

-ja, lite kanske ni tycker att det hjälper att kolla ev asylsökande som kommer hit, men spritpåverkade människor eller andra galet kåta har ju tydligen inte mer förstånd än människor från icke upplysta länder?!?!?!


Detta med hiv knäcker mitt singel liv jag är livrädd för denna sjukdom och jag saknar att få älska ohämmat spontant och bara så där mysigt...


Många man pratar med säger: men sluta oroa dig du är ju ändå så gammal nu så du kan ju leva länge trots att du skulle kunna få denna sjukdom men det troligaste är ju att du inte får den.


Ingen tröst för mig, jag vill ha bra oralsex bla och då fungerar det ju inte med att vid penetrering sätta på en kådis????

Man måste ju skydda sig helt och då även vid oralsex och ska det vara gladpack där plus kondom nere då vill jag bara säga att jag skiter i one night stand, känns som ett mycket lättare beslut än att skydda sig från topp till tå bara för att ligga.

Man blir trött bara på tanken....
Men visst händer det att även jag blir galet kåt och i lustens tecken ger mig in i erotikens"helvete" och ohämmat har sex...
Förhoppningsvis så har jag sex många ggr med denna ny funna partner men skulle det bara bli en gång så låser jag in min kropp ångesten knackar på min dörr och ner räkningen börjar.
Inget mera sex på minst 3 månader(vet då att ev hiv ska synas på prov) så att jag trots utan symptom måste kontakta gyn för en koll på alla sexuellt överförbara sjukdomar, för att sedan pusta ut och säger då till mig själv- f..n det är inte värt detta...
Men sedan går tiden,och man sugs åter igen in jävulsgapet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails