fredag 25 mars 2011

Tjejkväll !


Mysig tjejkväll i går.
Fia och jag möttes upp för att gå till Annica och fika lite.
Det började bra och vi var ute i god tid. Med en stark motvind och lite bitande kyla gick vi iväg i behaglig promenadtakt för att hålla värmen.
Med mig bar jag på min handväska och en prasslig liten plastkasse med en några påskliljor inlindade ordentligt i sitt omslagspapper.
Vi trallade på och jag svängde med min "packning" och vi skrattade och pratade glada och förväntasfulla. När vi väl kom fram och skulle öppna porten då ser jag att plastpåsen är bara så tom?!
Det är inte sant....
Blomkvasten har trillat ur på vägen. Ömsom skrattade vi ömsom ojade vi oss, när och var hade detta hänt? under vägens gång??.
Suck suck, kan ju inte gärna gå upp till henne och ringa på dörren med en tom plastpåse och säga att det låg faktiskt några blommor här från början och nu så fanns dom inte längre, men du kanske vill ha en plastkasse och lägga något i ?!.
Nä, det fungerar ju inte så bra.
Så vi bar iväg tillbaka och höll tummarna att vi skulle slippa gå hela vägen hem för att konstatera att någon annan lycklig upphittare har fått dom med sig hem, för att sedan få gå tillbaka tomhänta..
Tanken fick mig att toköka takten och vi små skena som två "gråben" mot en tappad blombukett.
Phu, där i mörkret efter nästan halva vägen hem låg det ett litet paket på sidan om gångvägen strax bakom carportarna som vi hade genat runt, vilken tur...
Så var vi åter på väg till Annica och det väntande, efterlängtande kaffet.
Nu blev det dock inte bara kaffe med bröd nä en flaska vin och lite snacks bjöd hon även på.
Efter en supermysig och skrattsam kväll tackade vi för oss och det ska nog inte dröja så länge tills vi ses igen.

1 kommentar:

  1. Ha ha lite kul :) men tur ni hittade dom.
    Va roligt med tjejkvällar, jag längtar till min som är om 2v.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails