måndag 7 mars 2011

Tankar kring frukosten ..


Efter en skojsöndag tillsammans med Jocke, Jenny och mitt älskade "stora" barnbarn Hugo.
Blev morgonen som en liten repris i mina tankar, när jag satt och åt min frukost.
Kom på mig själv mitt i TV tittandet på nyhetsmorgon att jag småskrattade åt gårdagen.
När jag kom hem till Jocke med familj så ville Hugo att jag skulle sätta mig med honom i soffan och läsa ur en jättebok om djur och nästan på varje sida var det även ljud av respektive djursort.
När vi väl kom till lejonet som röt roooauuw typ, så blev Frans helt tokig och skulle ge sig på boken inte av ilska utan nyfikenhet öronen blev för ovanligheten skull stående och hans höger tass (eftersom han stog på bakbenen) började slå på boken och ville också liksom Hugo vara med och läsa ur denna suspekta konstiga bok som jag satt och läste och härmade till. Han gav oss alla ett gott skratt (funderar på att handla hem en sådan bok och läsa för Frans på kvällen innan läggdags kanske?!.
Efter fikat tog vi en skön promenad och vi gick till en hage med några hästar, på vägen dit hände något som dock inte var så skoj, initialt var det väldans roligt för Jocke brukar leka med Frans när vi ses, idag var det inget undantag.
Han kastade en fin pinne åt Frans ut på den snöbelagda åkern och Frans klättrade gladeligen över snövallen och bar iväg i fullfart mot målet.
Det låg tyvärr en för tunn skare på snötäcket så Frans små tassar bröt igenom flera gånger.
Men en tuff kille som han brukar inte regera på ev hinder i naturen.
Plötsligt vänder han om utan sitt "byte" och kommer åter till oss.
jag blir mycket förvånad, men han ångrade sig väl av någon annledning, konstigt ?
När han var ute på grusvägen igen ser jag hans tassar ?! -Nej, nej, nej min bästa underbara kompis hade skurit sig på alla fyra fötter strax ovanför klofästena på , Ajajaj stackars lille Frans, så ont det måste ha gjort.
Men idag kan jag tala om att han mår prima igen.
Sitter också och har en stor längtan efter mina andra pojkar.
Detta var vad som rörde sig i mitt huvud under frukosten, nu ska jag åter ta ett tag i måstena denna måndag.

3 kommentarer:

  1. Vilken morgon med många funderingar, skönt att Frans mår bra nu. Inte lätt och gå på vissa ställen.
    Fin bild du har gjort. Kram

    SvaraRadera
  2. haha frans är ju för härlig =)

    kram

    SvaraRadera
  3. Morning:)
    Men oj oj oj...stackars lille Frans. Skönt att det redan blivit bättre i alla fall
    Ha en skön helg och var rädd om dig kram Emma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails