tisdag 15 mars 2011

Alice är inte som andra ...


Divan Alice är här på kollo ..
Oj, vilken tik detta är.
Talking to me? borde vara hennes förnamn
Kommer kallad, fast ej strax - Ty född till slav är ingen tax...
Ibland vet jag faktiskt inte om hon hajarnått, lite avskärmad och bara hänger med utan att veta ett jota vad det handlar om, Öronen fladdrar och det ser ut som hon både skrattar och njuter. Aha Frans springer ok, då gör väl jag med det då, -Ops, han stanna och jag hinner inte veja brakar rätt in i sidan på honom, men det ska väl vara så?! Inte en uns fundering kring att det inte känns så bra att braka in i någon. För att i nästa sekund hänga på igen mot nya äventyr och då inte på egna utan hänga med "the flow" och gilla läget ?! för detta måste ju vara jätte kul, eller?. Man kan inte låta bli att skratta åt henne när hon far fram i 200 hundra utan att veta var detta ska leda till för något utan bara för att Frans gör det.

Men det finns en sida när alla hennes sinnen faktiskt är påkopplad och det är när hon har fått upp ett spår av en hare el rådjur. Då är hon väldigt fokuserad och följer detta målinriktat med ett kvittrande spårande skall. Då minsann är hon ingen DivaTax som inte har alla hästar hemma..
Frans och jag bara älskar henne..

3 kommentarer:

  1. Va fin Alice är, inte lik en vanlig tax. Kul att hon är lite egen :)
    Förstår att ni älskar henne.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. En väldigt vacker tax må jag säga! Fin bild!
    Måste vara rätt skönt att bara följa strömmen, ibland önskar jag att man kunde göra det själv. ;)

    Kram på Dig! :)

    SvaraRadera
  3. Hej pa Er alla tre. Nettan Frallan o Alice. Ni ser ut att trivas i allafall. Tack att Du "star ut med gumman ", Har ar det sa mycket smahundar. Just nu regnar det..Vi hors. Tack an en gang. Mam o Borj.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails