onsdag 30 mars 2011

Kontraster !

Från "Tetteskogsmulla" till kroghäng med bra musik kan verka lite långt ifrån varandra för vissa...


Med det är kontrasterna som ger mig helheten och lusten till livet. Som att röra en perfekt Bearnaises, och ni som gör er egen vet att den lätt skär sig om den inte blandas efter konstens alla regler. -Ja, Känsligt och varsamt när två motpoler ska blandas och i slutändan blir den mjuk och len om den rörs ihop rätt.Kul att likna sig själv som en bytta med bearnaises ?!...

Men sån är jag ambivalantminimalist sitter gärna under kristallkronor med en god Whisky och dagdrömma mig bort, tänker på den härliga skogsturen jag tidigare på dagen gjort, småler medans jag doftar lätt på en singelmalt och njuter i fulladrag av att jag älskar dessa kontraster.

Skratta och prata med raravänner.

Det är sånt som jag behöver för att med hopplasteg på min väg hem , i från antingen den vackra miljön som bjudit på godmat och härlig musikupplevelse och uppklädda människor till skogens trampande, snubblandes med taggbuskgren i håret och blöta strumpor med en halvrutten banan nerstoppad i fickan, för att känna att man lever och vill leva..

Det är runt allt detta som min lust att skapa även föds (plus en massa andra för mig viktiga kontraster) i livetsvirrevarv. Känner idag att jag behöver fylla på mina behov av livemusik, men jag får nog lugna mig tills Alice har åkt hem till sitt, för en löptik med en småknäpp Frans här hemma hmm kan man ju inte lämna ensamma direkt.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails