fredag 18 mars 2011

Dikt i natten !

Här - Mitt i naturen
där rådjuren dansar
och fåglarna bygger bo
tror jag på livet
Jag dricker några klunkar av mitt te
låter
muggen mellan mina två händer får skänka mig lite av dess värme
tror jag på livet ?
Ser in i levandeljusets sken
Undrar
hur min son har det
undrar
hur mina andra söner har det
tar en klunk till
Jag typiskt jag
Ängslig
orolig själ
tar en klunk till av mitt te
Ändå
bland buskar träd och fågelsång
tror jag på livet
Blåser nu ut ljuset
släpper taget om
denna dag
Godnatt

2 kommentarer:

  1. Jättefin dikt!
    Brukar du skriva?
    Kramis Anna och hoppas du sovit gott?

    SvaraRadera
  2. Hej Anna !
    Under fliken Dikter så är det mer av mina dikter.
    Sovit hårt och länge idag.
    Hoppas att du inte har snöat inne idag
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails