torsdag 3 mars 2011

Solen gör mig glad, trots allt..

Tack och lov för att jag fick en långpromenad i solen på 1 1/2 timme igår med Frans, Ellinor och fyra av hennes Chihuahua. För idag har jag inte lyckats komma ut på någon långis , men dagen är ju inte slut än så jag ska nog hinna med en tur.
Jag har en sak jag har brottas både verbalt och i min hjärna idag..
-Varför ska man lista sig hos en läkare? när man aldrig har fått träffa vederbörande, för den är fullbokad, ja åtminstone ett halvår framåt hmmm. Så man får då dennes extra läkare som i sin tur bara jobbar varannan vecka och har mao fullt en långtid framåt, som sista läkare på tur står då AT-läkaren som har akut och jourtider ?!.. Sista gången jag pratade med läkare nummer två var i oktober ( eftersom hon inte har tid att träffas så gick det över telefon).
Senast jag hade ett personligt möte var i juni.. Nu tyckte jag att det var läge att ses IRL och diskutera mina då låga järndepåer som jag nu har medicinerat mig för i ett år !!!!. Tror ni att det fanns någon tid ? efter att jag tokruttnade i telefonen med sköterskan så lyckades hon "Hitta" ett återbud till läkare nummer två (konstigt att detta återbud bara pluppade upp efter mitt utbrott ?). Suck, kan bara säga att man blir så less på sjukvården.
Bilderna på ekarna är faktiskt tagna igår med min Android, klart nöjd med den nya mobilen.. Bra att ha när man lämnat kameran hemma..

1 kommentar:

  1. Sjukvården e så dålig!! och som du säger, varför lista sig hs en läkare som man aldrig får träffa, ska bara se bra ut på papper.
    Fin bild!! Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails