onsdag 13 maj 2009

Picnic Ofta!


På försommaren gör jag som våra små fyrbenta vänner, pinkar in mina revir haha.

Fast jag pinkar revir hela året i ur och skur!!!

Det handlar inte bara om en picnic det handlar om att få ge sig 5 min gärna längre och bara få vara andas in lyssna njuta , ladda med en fika ge sig den lyxsen att njuta en stund varje dag, stanna upp se sig omkring.

Alla platser jag väljer att varje dag sätta mig vid en stund är viktiga för mig, delar gärna även den stunden med någon vän eller me and my self ...

Jag älskar verkligen detta att varje dag fundera över var jag ska ta min fika paus?! Blir det på en filt i socitetsparken eller i storskogen på en stubbe eller på en härlig uteservering? ja liksom känna in vad som i dag känns rätt vad är det för behov jag vill att denna stund ska fylla är det att få hänga kolla lite folk eller är det lugnet och fåglarna eller tystheten eller är det skvallret med en god vän?.

Listan kan göras lång.

Men för mig är detta min egen stund som jag själv kan bestämma när var hur jag vill ha det, det är en lyx som jag älskar...

En meditativ stund eller en rensning i hjärnans kaotiska röra eller att man löser en del av sina små undringar eller problem.

2 kommentarer:

  1. Låter som bra médecin för själen

    SvaraRadera
  2. Det är en super healing för kropp och själ!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails