tisdag 19 maj 2009

Extra snäll extra grinig extra blött!


I går åkte jag igen till Vaxholm träffade Sabina och Jerry Petra va också med efter att hon varit hos frissan så åkte vi i blötregnet som på gick nästan hela dagen, vi tog ett besök på en av caféerna inte så mycket mys faktor tyvärr och vädret va ju inte på sitt bästa humör så heller inte Jerry faktum va att han va så grinig inte kul för oss men vi försökte ignorera hans humör han "skojade" dock till det under en hel mening att vi skulle låssas att vi va på semester och vi hade börjat ledsnat för det bara regna och vi hade inget att göra så därför fick vi vara lite sura, ja kände in förslaget hm ja det kändes faktiskt som vi va på semester och hade en typiskt tråkig regn dag ...

Lite senare när vi stod på lilla torget så trillade åter igen (hände även sist jag va i Vaxholm) en farbror ner på marken vid grönsakståndet vet ej om kvinnan med barnvagn körde på honom, han hade även sin äldre kvinna med sig som ropade på hjälp att han måste upp på benen annars tuppar han av...

Jag sprang genast dit (trots min arma nacke) så började jag och några till att lyfta upp honom på benen igen och tack och lov så gick det bra vi fick fram en stol i från Restaurang Bistro Vaxholm så han kunde sätta sig och vila en stund...

Nu sitter jag här med nackkrage på mig , men nöden har ingen lag och vara extra snäll och hjälpsam ska man vara en gång om dagen (mitt motto), så det blev han som fick det av mig i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails