söndag 1 maj 2011

Inte så mycket till frukost !




Lite kylslagen morgon med nordanvind som besök. men tur att jag kan sitta i lä på balkongen och äta min lilla frukost som idag bestod av vad bilden visar och givetvis med en stor mugg kaffe . Men det var tur att det var en liten frukost för jag blev inte så långvarig där ute. När solen sken underbart skönt men därimellan moln som fick en att frysa, kanske skulle ha haft mössa och vantar på mig?.


Valborgsmässoaftonen var lugn här hemma, det blev inte så mycket gjort satt mest och glodde på dålig tv hela kvällen och väntade på dom stundande "festliga" smällarna som var på ingående för att hälsa våren här. Dom kom runt tolvslaget och min älsklings Frans fick åter några skälvande minuter i svår ångest.. Men det vart inte så j..t som det brukar kunna bli tack och lov.


Somnade runt halv ett och vaknade ledbryten i nacken. men nu känns det bättre och ska strax bege mig ut på en prommis med Frans och Charlie som jag har här just nu. Funderar på att ta på mig gummistövlarna idag inte för ev regn näää min väninna Tina blev huggormsbiten för ett par dagar sedan, usch..Nu har det trots allt gått bra och hon mår ok efter omständigheterna. Men det är inte bara mycket fästingar i år, det är en väldans ormtrafik i skogen , har träffat på många många redan..

1 kommentar:

  1. Verkligen en kylig morgon när jag var ute och gick i morse, höll på o frysa bort!!
    Gott med avocado men inte så förtjust i kaviar :)

    Syrran såg tre ormar samma dag så dom har väl vaknat nu, fyyyyyy!!!!

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails