fredag 27 maj 2011

Ett hjärta !





Jag hade bott i Norrtälje i knappt två år när jag lärde känna min skolkamrat Ellinor..


Vi hängde ihop i vått och torrt i med och motgång.



Det innebar att jag även fick äran att bli presenterad för hennes familj, mamma Anita pappan och resterande 6 syskon. Vilket stor familj gemfört med min.. Jag hade fått en lillebror som då var tre år .


Det fantastiska med denna familj var deras gästfrihet.


Dörren var alltid öppen och ni kan bara tänka er så mycket folk som samlades i deras kök alltid när som helst var kokkaffet klart och limpsmörgåsar på bordet.. Det var så jag lärde känna Mamman Anita , som jag i dag ska med sorg i Hjärtat tacka för att jag fick äran att lära känna. Denna mjuka goa kvinna som hade lätt till skratt och var så mjuk i sin hand och hade goa kinder att ge en puss på.


Hennes tid i jordelivet är över,och idag är det begravning, känns jobbigt. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

http://www.theoakleaf.se/











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails