måndag 16 maj 2011

Dop i söndags. .

Nu är mitt älskade barnbarn, min son Jerry och Sabinas Vincent Waldermar döpt.
Söndagen starta med ett fasligt regnande och kylig förmiddag. Men vid lunchtid var jag, Joachim, Jenny och Hugo i Vaxholm. Precis när vi klev ur bilen så regnade det bara svagt och innan vi var inne på Café Silltruten så hade det upphört, lite magiskt. Men temperaturen ute ville inte riktigt stiga , så det var tur att vi kunde ta en behövlig kaffe med morotskaka och Hugo fick sin lunch som dom hade med sig.


När vi sitter där så dyker plötsligt min mamma Britt upp med sin man Börje och moster Rose-Marie. Otroligt att dom kom till samma ställe som vi var på, det finns ju några fika ställen att välja på. Så det blev extra skoj medans vi vänta på att klockan skulle bli dags för kyrkdopet...


Dopdagen var sedan helt underbar och med en präst vid namn Nicklas Amran som även är kollega med min son Jerry ( dock inte i kyrkansbranch) blev den liksom perfekt. Jag var helt tagen efter hans dopakt. Han var en otroligt underbar människa som trollband och fick en att lyssna och ta till sig av det han sa. Givetvis så ingick det som är enligt "reglementet" som psalmer, bön, bibelläsning, dopbön, trosbekännelse osv...
Det var ett vackert inslag av Sabina, Jerry och gudfadern Kalle som läste några rader ur bibeln också.
Jag hade blivit tillfrågad av Jerry om jag kunde tänka mig att läsa en dikt.
Så det gjorde jag .
Efter dopet så åkte alla gäster till Bogesund och där serverades kaffe med hallontårta och som avslutning paket-uppackning för sabina och Jerry.
Otroligt att vi slapp regn, men lite windy och småkallt var det, men med värmen i från alla glada människor så höll vi oss varma ändå .
Jag hade en fotofri dag, så jag tackar ödmjukast att min ena son Nicklas ( Jerrys tvillingbror) fixa dessa två bilder i kyrkan. Hoppades att min mamma skulle ha mailat mig några innan detta inlägg kom ut, men sänder hon något spännande så kommer jag så klart att visa er dom.
Jag, Jerry,Joachim,Vincent, Freddie, Nicklas, Kalle..

4 kommentarer:

  1. OMG!! va snygg du va!! Vilken härlig dag ni verka ha haft det ;)

    puss lovely

    SvaraRadera
  2. Ett mycket vackert dop med en mycket vacker pingla :D och en söt liten gosse med !

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild på hon och pojkarna :)

    SvaraRadera
  4. Tack finaste ni :)
    Ha en ljuvlig torsdag.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails