torsdag 19 maj 2011

Om jorden går under ?!



Domedagsprofet: Jorden går under– nu på lördag....

En amerikansk domedagsprofet hävdar att slutet är nära.
Enligt Harold Camping möter vi alla vår skapare på lördag.
Men den dystra profetian kan nog tas med en nypa salt:
89-åringen har räknat fel förr.



För jag är inte klar än, är du ?

Nu denna dag torsdag, bara ett par dagar kvar innan en jordbävning ska sätta stopp för allt.

Bara en tanke, om det nu skulle bli så..

Vad skulle du gör dessa sista dagar? vad är viktigt för dig att ta vara på.

Jag skulle vilja be ev människor som jag har på något sätt gjort illa verbalt eller på något annat sätt väckt upp taskiga känslor om förlåtelse.

Förlåt det var inte min mening. -Skönt nu är det gjort.

Mmm måste hinna ut en sväng till mina smultronställen och andas in och njuta en stund också.

Picnick korg och gärna äta lite Våfflor måste jag också hinna med.

Viktigast är så klart att tala om än en gång för mina barn att jag älskar dom så himla mycket.

Leka måste jag nog hinna med, klättra i träd, kanske klättra upp för något högt berg (fast jag är lite höjdrädd).

Men lite häftigt vore att älska hela natten lång så man är så slut att man skiter föga i om jorden går under. Men nu är jag som sagt singel . Tror inte heller att jag kommer springa på den stora kärleken under dessa två dagar på någon klippa eller ute på en maskrosäng när jag inmundigar min Våffla och sköljer ner den med en singel malt Whisky och kisar mot solen eller andas in den ljuvliga doften ifrån havets vågor som sveper in..


Men ska jag vara ärlig så tror jag vi vaknar på söndag morgon precis lika som vi har gjort och livet rullar på i sin gilla gång. Kanske med ett undantag att tänka på även annars. Är att livet är så förgängligt, så du -ta vara på varje dag som om det vore den sista, är en bra handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails