söndag 3 april 2011

Vattenfalls chefer !

Vice vd Klaus Rauscher fick sparken 2007 - och ett avgångsvederlag på 49,5 miljoner kronor. Foto: Roberto Pfeil

Vattenfall gav chefer mer än 90 miljoner i fallskärm.Vattenfall, energibolaget som du och jag äger, har betalat ut fallskärmar till tre misslyckade chefer..

Det börjar bli dags kanske att sätta upp hela Vattenfall på den stora korruptionslistan?Samtidigt som svenskarna hukar under sina elnotor, försvinner pengarna utomlands.Trion som styr elmarknaden består av en finländsk och en tysk börsjätte och en statlig svensk som gör usla internationella affärer. Alla tre försöker på olika sätt dölja sin sanslösa lönsamhet i Sverige.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2388549/vattenfall-gav-chefer-mer-an-90-miljoner-i-fallskarm


Jag är riktigt trött på detta sjuka samhälle som vi lever i och framför allt, är vi en hop mesar som niger och bockar vi vågar inte sätta ner foten och vrålatill " ATT NU JÄVLAR RÄCKER DET "..

1 kommentar:

  1. Tråkigt att media försöker tysta kritikerna.
    Jag anser att dessa UFON till chefer ÄR "EKONOMISKA TERRORISTER"! Ett ordval som man hellre plockar bort än publicerar! Min personliga uppfattning är att det "Fria Ordet" kanske är fritt, om det överens med medias övertygelse.
    Jag kanske är provokativ, men det är för att folk skall vakna, innan dom inte ens har ork kvar, att reagera! Må väl!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails