söndag 24 april 2011

Påsken for förbi ..

En dag kvar, på denna helg.

I torsdags kom min mamma.

Som jag tidigare berättat så har jag haft hennes taxtik här och så även dessa dagar.

Men nu kom hon och sov kvar för att på långfredagen få hämtning av hennes man Börje.

Vi hade skön soffkväll med tvtittande och fikade, vi tog en sväng med Ellinors bil och lämnade hem den till henne i sena kvällen.

Mamma var ganska trött och klockan var närmare midnatt när vi vandrade genom staden. Skönt tyckte jag som brukar ta en sen kvällspromenad innan bädden.

Långfredagen kom och så även Börje vid lunchtid, vi satt oss på min balkongen och avnjöt en fika med kaffebröd som han hade med sig.

Det kommer att kännas tomt utan denna roliga och småknasiga taxtjej.Jag blev inte ensam så länge, när klockan närmade sig kväll så kom min älskade son Nicklas med bussen från Stockholm för att vara här hos mig ett par dagar.. Nu var han inte här så länge på kvällen för kroglivet lockade, så han stack iväg en sväng ner på stan. Men det kändes så mysigt att få bädda i soffan och invänta att han skulle klart återkomma..Det gjorde han besked under sena natten lagom i gryningstid.


På påskaftonen tog vi en promenad ner på stan och hejade runt på vänner och bekanta.Handlade lite kläder och mötte upp Ellinor på HM.

När vi hade shoppat runt i olika butiker tog vi även en sväng hem till henne så att Nille fick se på lite valpar och hälsa på hennes vuxna Chihuahua gäng.


(Åtellet i vintras, sena kvällen i befintligtljus)



Sedan gick vi i solensken åter in i vår lilla stad med händerna fulla av kassar till Åtellet,satt oss på deras uteterass som ligger längs med ån som mynnar ut i Norrtäljeviken. varmt och skönt o en middag och god dryck serverades . När vi väl kom hem kände jag mig ganska nöjd (börjar bli gammal). Men Nille slängde av sig kläderna och hoppade in i duschen för att sedan åter bege sig ner på stan och möta upp dom vi hade träffat på Åtellet tidigare.Själv blev det ett bad och tvsoffan tills ögonen trillade ihop. Så idag var det dags för honom att bege sig hem till sitt. Men denna gång blev det inte med buss, -nä, han och två andra kompisar som varit här i stan tog en taxi till Stockholm (billigt) skulle inte tro det.. Själv tog jag mig ut i skogen med bästa Ellinor och vallade hundar och njöt i solensken vi avslutade med en fika nere vid Norrtäljeviken och njöt utsikten över ett blåtthav med en varmsol som glittrade åt oss i vattnet.



Jag fick min älsklings Nille att laga lite på mitt trasiga objektiv, så med lite tur så håller det ihop ett tag nu.. Imorgon lägger jag nog ut bilder på lite av vad som har inhandlats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails