tisdag 19 april 2011

Att få leka en stund , är det bästa jag vet.

Jocke och Hugo kom och hämta mig i dag.
Att mötas av en slängkyss när man har satt sig tillrätta i baksätet, är ju helt oslagbart.
Det får ju en att bara älska livet som farmis och min huvudvärk försvann lika fort som den hade gjort entré för ett par dagar sedan. Han är bara så underbar denna lilla man. Vi lekte ett par timmar i solen idag, på en 4h gård strax utanför Norrtälje.

Hugo tog väl hand om en tålig Alice, medans Jocke och jag "dukade" fram vårt medhavda fika från Preem.



"Famoooo" kom bähääää

- Nämen... Bäbä vita lamm tralalalala osv, en klämmig sång som vi sjöng



Djuren fick svår konkurrens för denna fina traktor



Lyckligaste killen idag.


Så härligt att få träffa kossan ute på bete, Min fråga till Hugo blev så klart. Vad säger kossan??? (Jag kan ju ingen sång om en ko)

Muuuuu!




Vi kollade upp ett samhälle med rödmyror som helt klart tokruttnade på våran nyfikenhet efter en stund, dom tyckte att vi var lite väl närgångna och att vi stod nog i deras väg , dom gjorde klara utfall mot och på våra fötter...
Sången om myran som gick bort sig i skogen, kändes inte som en lämplig sång för Hugo att lära sig än på många år.

Så den hoppade jag över. Men vi sjöng "I ett hus i skogens bryn", Imse Vimse spindel" istället.

Vi vinkade adjö till alla djuren och tackade för oss.















3 kommentarer:

  1. Va härligt! längtar också och få bli mormor :)
    Jättefina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig dag med älsklingskillar
    Kramar
    Emma

    SvaraRadera
  3. Anna: Ja det är riktigt härligt med "egna" barnbarn, lite overkligt men helt underbart..
    Emma: Mmmm så mysigt och skojigt hade vi.

    Kram på er två

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails