lördag 9 april 2011

Årets första blåsippor !


Ellinor tog bilden med sin mobil

Det är lika stort varje år..

Under skogspromenaden vi gick idag med alla hundarna så dök dom upp, dessa vackra små blåsippor som man har väntat så länge på.

Jag blir så lyckligt varm i hela kroppen.

Funderar på att ta med mig kameran i morgon och åter igen föreviga dom, precis som jag gör varje år.

Imorgon kommer Alice matta och husse hem, så det är sista dagen för henne med oss , bara en natt till.. Sedan har det gått en månad, en månad som har gått väldans fort.

Det har varit underbart att få ha henne här, men lite otur att hon började löpa redan efter tvåveckor. Så lite extra knöligt har det varit här på slutet, men jag hoppas att hon har haft det lika skoj som Frans och jag har haft det ändå..

7 kommentarer:

  1. Vilken fin bild, måste också ut och leta sippor :)
    Men va fort en månad har gått, va tomt de blir för Frans!
    Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Två små blåsippor i en äggkopp står på köksbordet, nog uppryckta av små ivriga flick-fingrar :)
    Härligt med vår!

    SvaraRadera
  3. Mmmm...
    Visst är de härligt..
    Här i Skåne är de stora knoppar på buskarna. Några dagar med sol & värme
    Så slår de ut Längtar..
    Ha en mysig Söndag
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  4. Underbart med äkta vår tecken.
    Hoppas din söndag blir fin!

    SvaraRadera
  5. Men åh, jag har bara sett Tussilago än så länge. Blåsippor är så fina! Visst ska du ut och fota igen!
    TACK snälla du för fina visdomsord i mitt förra inlägg! Så är det som du skriver! Kännes faktiskt bättre dagen efter! Men när jag skrev kändes det skit!
    Så är det..livet går vidare och vidare....
    Oj, har du haft hand om en hund i en månad! Kul!
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Ååå bara så himla fint med så mycket blåsippor.Man blir så himla glad när man ser dessa små sötisarna.Ja då är det vår.Hoppas att du får en fin dag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Tack mina härliga bloggvänner för era fina kommentarer .
    Det är så roligt när ni skriver ett par rader när ni är här inne hos mig, jag blir så glad.
    Önskar er alla en härlig vecka.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails