lördag 15 maj 2010

Woohooo! Värmen kom...


Underbar och älskad av alla oss nordbor är ju solen och värmen när den dyker upp som "guben" i lådan ...

Vill en massa, men på häcken jag sitter och småler i mot och med solens sken, som just nu visar en temp på plus 22 grader.

Ordfiskare som agnar min krok med bete från förra och gångna och förr förra och andra underbara somrar som förgyllt min väg. Orden slårfrivolt ihop med minnen, dammtussar som rullar runt på mitt golv som jag just nu ger fullständigt "fanken" i (dammtussarna alltså) för dom kan jag ta bort en trist grådag istället.


Sagans vita fjärilar
lyfter sakta vid våra fötter
Saga, dröm eller verklighet
är inte lätt att veta
Förlåt att jag väcker dig
Jag vill bara visa dig solen
Vill du följa mig så flyr vi

-Men du, Glöm inte att föreviga allt du upplever med en text eller ta med kameran och ödsla med bilder som du i vinter kan frottera dig med..NU ska jag gå en långis med min Frans.

3 kommentarer:

  1. Ja, Anette, nu är kameran min ständige följeslagare! Ska bara köpa nytt objektiv också så blir det ännu roligare... vet bara inte vilket?!

    Ha en underbar fortsättning på denna fantastiska helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vist är et bara så underbart att det är fint väder-Önskar dej en skön kväll vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på barnbarnet!!! Så söt! Har själv gosat med vänners nyfödda både igår och idag, sååååå mysigt! Det går ju så fort, kvällens middagsgäster har just åkt hem för att lägga barnen så nu ska jag bara ta det lugnt! Kram på dig!/ Tess

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails