tisdag 11 maj 2010

Hugodos !

Det har varit mycket , sedan i söndags har det gått förrunt. Dock med en massa mysiga och trevliga stunder mellan måsten..

Det gillar jag.
Idag har jag fått "låna" mitt älskade barnbarn Hugo, Frans och Petra följde också med. Vi promenerade runt på stan och i vår vackra Socitetspark. Vi matade änder som redan efter första brödbiten blev bortfösta av måsar som förstörde våran mysiga stund. Så vi gick vidare och försökte lite senare och då en bit ifrån hamnen , längs ån genom vår lilla stad. Petra gick fram till kanten på ån och jag med barnvagnen och Hugo "hejade" på Petras försök att mata dessa små änder. Men inte dåå, det gick inte denna gång heller.. Efter en och halv brödskiva kom dom, måsgänget och bara roffade åt sig. Så vi kunde inte stå kvar, utan fick packa ner brödet och vandra vidare i solskenet. Vi fick en underbar stund med skratt och mys och en fika på en bänk i parken, innan mamma Jenny ringde och undrade vart vi va ? för hon va nu klar hos frissan..Vi mötte upp henne, vinkade adjö till Hugo som jag höll på att pussa musten ur ;) innan jag lämnade honom åter till sin älsklingsmamma..
Om bara ett par veckor kommer han att fylla sitt första år, tänk va fort fort tiden går..

I söndags träffade jag Jocke, Jenny och lillHugo också, för en lång lång promenad med en lätt picnik efter halva vägen. Vi började med 45 min grusväg för att sedan gå över till 1 tim offroad ?! aa så blev det. Lite kyligt i luften men efter en stund va det så där skönt och behagligt och man hade kunnat gå hur länge som helst, lille Hugo somnade gott medans vi travade på.
Så, på tvådagar har jag fått Hugodos, så jag står mig en vecka, hoppas jag.. Härligt med en kille som är så beroendeframkallande som han är. Jag älskar dig Hugo mitt första alldeles egna barnbarn, wow... Visst är det stort!!







3 kommentarer:

  1. Det är stort.. och det är underbart beroendeframkallande med barnbarnspussar och gos!!
    Mina två äldsta barnbarn kastade sig över mig idag och skulle helst följa med direkt och sova över hos mormor, så det får nog bli lite pussdoser för mig också nu när jag får långhelgsledigt! :)

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  2. Ja Pia vi kan skatta oss lyckliga vi som får uppleva detta fantastiska att få äran att älska och bli älskad av dessa små underverk som ens barnbarn är, framför puss och gosdoser i massor ..
    kram

    SvaraRadera
  3. Hur söt får man bli.Vilket gosigt barnbarn du har vad gullig .Vilka goa kinder.Gulligt namn Hugo.Ja han var gosig.Önskar dej en härlig onsdag vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails