torsdag 13 maj 2010

Börjes dag !

Hipp hipp Hurra ! Det är Börjes dag idag..
Min bror Robert, med sin son Tommy kom på förmiddagen och hämta mig, för en resa till Nyköping. Där hälsa vi på vår mamma Britt och hennes man Börje som fyller sina modiga 65 år idag, det blev ett glatt gäng på runt 40 personer som träffades i deras fina hem och en buffé som bestod av Grillat Vildsvin (Börjes egen jagade) med potatisgratäng och en god sallad stod och mötte oss, tårta med kaffe serverades också..

Moster Rosemarie hade bakat några tårtor som hon hade med sig och jag fixade också till en liten tårta som jag pulade med i köket bland alla gäster ;). Morbror Anders med fru Laila va också på plats med sin fina hund som va i löp, så det va tur att Frans va kvar hemma denna dag...

Efter att vi varit där i ett par timmar så va det dags att fundera på hem resan, vi tackade för oss och hoppade in i bilen för en resa tillbaka till norrtälje efter en mycket rolig och skrattsam kärleksfull dag

3 kommentarer:

  1. "Grillat Vildsvin" Har jag ätit en gång.Super Gott! Så roligt med så många som ställer upp. Saknar det. Men har fått något annat i stället, många vänner, som jag uppskattar enormt, bl a Du:)

    Ha en helt underbar Helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, tack Nettan för att Ni kom och grattade Börje. Det var en överaskning! Visst hade vi trevligt och mycket folk var det. Synd bara att Ni fick stressa hem, samma dag. Det är en bit att åka, på en o samma dag./upprepning /:)
    Tack oxå för hjälpen i köket. Kramar mamma

    SvaraRadera
  3. Hej Rita!
    Tackar ödmjukast min vän.
    kram

    Hej Mamsen!
    Ja, tiden går så fort när man har skoj..
    Tack för ett trevligt kalas med många goa och rara släktingar och vänner..
    syns snart igen
    puss puss

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails