fredag 7 maj 2010

Kom igen nu!


Godmorgon alla läsare!

Sitter och äter en frukost en god sådan, så jag lär hänga här vid köksbordet en bra stund till..

Undertiden tittar jag ut genom köksfönstret och förundras över att allt börjar sakteligen grönska runt mig, trots att värmen inte riktigt vill infinna sig. Jag har fått lite ångest över att jag inte kommit så långt i min planering över vad jag vill ha i min lilla trädgård och på min balkong i år, tycker det är för kallt och jag orkar inte bära ut och in på alla krukor som faktiskt fulla med jord och div väger sina modiga, det är ju så kallt på natten så man måste ju plocka in det man kan plocka in så inte blommorna fryser om sina fötter.. Nu har jag bara en blomma som åker ut och in från balkongen till köksbordet var dag, och några krukor med penséer men dom klarar ju kylan bra..Så halllååå värmen, komsi komsi nu, så jag får göra lite fint..Är lite sorgsen över att det i år har frusit för mig i rabatten, min super fina ros och en vacker Ginst har bara lagt ner..Så trist, det värker i mitt bröst.
Ska nog försöka planera lite sommarfint idag i min lilla trädgård för nästa vecka borde värmen komma..Ha nu en riktigt skön fredag och glöm inte att njuta i det lilla..

3 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dej en mysig fredag vännen.Kramar Rita♥

    SvaraRadera
  2. Ja, nog vill vi att värmen ska komma och tina upp både våra sinnen och växtligheten. Det är så underbart med den skira grönskan när det börjar knoppas!

    Du kan ju alltid börja planera Dina planteringar, så är det bara att sätta igång när värmen kommer!

    Ha en skön helg min vän!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Nettan!
    Ha en riktigt skön helg Du oxå. Ja, här i Nyköping regnar det och det är riktigt kallt.
    Men snart snart, kommer värmen. Hoppas vi.
    Kram Mamsen

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails