torsdag 27 maj 2010

Stenar!

Dagen är som perfekt för en skogssväng, känner att jag behöver få mig en riktigt långpromenad. Men sitter just nu och har lite funderingar över upplägget av detta? Du kanske undrar hur en skogspromenad kräver mer än ett par stövlar och ett glatt humör?!


Men Idag, ska jag på stenjakt. Stora runda vackra "mjukhårda" stenar..Riktiga stenar sådana som naturen har format, inte som dom stenar man numera springer på som har handlöst krossats fram av krossverk. Kommer ihåg när man va liten då alla grusgångar hade dom smårunda sköna stenarna så man lätt kunde springa barfota på utan att röra en min. Mjuka sköna va dom, fast dom va hårda. Dom jag ska ut och leta efter idag, ska pryda min lilla öppnaspis som jag använder spisolja till..
Kan bli väldigt tungt att bära på, så jag måste ha bilen i nära anslutning till denna jakt..

2 kommentarer:

  1. Ja, stenar är fascinerande! Brukar plocka stenar varje sommar i Spanien längs strandkanten och fundera på hur havet slipat dem till fantastiska färger och former, och vem vet från vilket land strömmarna dragit dem med sig.
    Nu börjar det bli stenfullt här hemma, jag var t o m tvungen att slänga lite.

    Hoppas Du hade jaktlyckan med Dig! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar stenar och tunga är dom :/..Hahaha brukar inte tänka på det när jag plockar på mig,men blir fort varse om det när jag ska kånka hem dom :), svag för vackra pinnar är jag också..
    Förstår att du tittar efter stenar när du är i Spanien.
    Jaa, Det blev en godfångst.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails