torsdag 16 september 2010

Svårt att hålla sig på benen !

Vilken blåsig natt och nu dag vi har fått. Den första riktiga höststormen tågar in. Nu tycker jag att det är lite för tidigt att redan i september känna av dessa vindar. Hoppas att löven får sitta länge så att dom får bli sådär härligt färgsprakande så man bara storknar, det behöver jag för att ladda kroppen med härligheter innan den långa vintern gör sitt intåg.
Blommorna på bilden är ifrån min balkong. Men idag ska jag ta i tur med att plantera om lite och ge mina få blommor inne lite plats åt sina fötterna, lite matnyttig jord så dom orkar hänga med ett tag till.
Igår när jag va ut på en promenad med Ellinor och hennes Chihuahua hundar och så klart min Frans va med så gick vi runt Borgmästarholmen.
Iallafall så gick vi på en smal stig uppför bland lingonblader och annat vackert, dåå ramlade jag.
Rullade runt på rygg och passa på att skratta gott en stund, hoppade upp på benen igen och travade vidare, gjorde inte illa mig alls kände inte ett dyft i vare sig armar eller ben.
När jag sedan på kvällen satt här vid datorn så kom en akutvärk i min vänster fot, både under hålfoten och upp runt fotleden, som ett långt sendrag som inte släppte.
Då gjorde så inibomben ont, så jag kunde inte stödja på foten.
Detta satt i nästan hela natten och har hållit mig vaken från och till, nu känns det bättre men långt ifrån bra. Otroligt att jag inte fick ont efter jag föll utan flera timmar efter fallet. Nu hoppas jag att detta kommer att bli bra fort, så jag kan ge mig ut på min dagliga powerwalk. Känns jobbigt att bli lite handikappad i vänster sida när jag redan har problem i mitt högerknä? man får liksom lite svårt att gå om man inte ens har ett fungerande ben/fot .. Men nu ska jag sluta gnälla och ta tag idet som för dagen står på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails