lördag 11 september 2010

Kalas i två dagar

En vecka med fullrulle, I Onsdags fyllde jag år och Det va en lugn skön dag och soligtvarm, hade bara gjort en tårta utifall någon skulle titta förbi. Jag hade inte någon fest inplanerad.
Men visst blev det ett litet kalas iallafall.
Min Bror och svägerska kom förbi med både paket och blommor, tur att jag hade tårtan att bjuda på tänkte jag, efter ytterligare en stund så kom Min mamma Britt och Börje, och hon hade också gjort en tårta så nu hade vi två tårtor, det roliga med detta va att vi bägge utan vetskap hade exakt samma innehåll , med den skillnaden att hennes hade marsipan som täcke.
När dom hade åkt, så slängde jag mig i soffan och va både nöjd och glad över detta lilla kalas. Men då ringer mobilen och två av mina söner var nu också på väg i från Stockholm, trots den sena timmen. Så vid 23,30 tiden droppade dom in med blommor och ett glatt humör. Kalaset startade igen med tårta och fika. Och vi kunde efter tolvslaget Gratta Freddie som nu hade sin födelsedag ,Vi satt och pratade och skrattade till klockan 5 på morgon. För att sedan sova ett par timmar. Det blev lite stressigt jag skulle hinna klippa Freddie innan dom åkte bussen till stan igen för Nicklas skulle börja jobba..
Men vilken dag jag fick, så glad att dom tittade förbi

Torsdagskvällen flöt också i kalasets tecken för då kom Petra och Marja från Karlstad och min vän Ellinor hit och jag blev grattad igen, Så med Vin och Whiskey och tårta ja lite kaffe med, njöt vi denna kväll..



2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig tårtstund i Ditt fina hem. Vi älskar Dig. Pussar från Mamma och Börje

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni kom förbi kära moran :) det va så mysigt..
    Älskar dig
    Puss och kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails