lördag 2 juni 2012

Kan bli rädd för mindre .

Som brukligt fyllde jag diskhon med varmt vatten och en skvätt diskmedel (eftersom jag inte har någon diskmaskin).
Jag lät disken ligga i hon medan jag fyllde upp vattnet.
Normalt tar jag ur disken och förbereder i en tom diskho, inte i dag pga att det var så lite och skulle snabba mig på eftersom regnet och blåsten lockade och pockade på att vi "min son Jerry med sin son Vincent är här över helgen" skulle ut och få lite luft och bus i oss.
-Ok, vad kan en disk göra som väcker en lust att skriva om.
-Jo, det ska jag tala om att, jag är inte så lättskrämd kan jag säga, kan vara en ganska stursk och tuff när det gäller, "tydligen inte i dag".
För jag höll bokstavligen på att skitapåmig när jag hade diskat upp allt och vispade runt med handen i det varma vattnet som fortfarande hade ett löddrigt täcke av diskmedel som gjorde att jag inte kunde se om det var något mer att diska.
Då kände jag något som slank förbi mina fingrar, hmm konstig känsla och inte var det något glas eller gaffel heller, nää det här flöt runt och föreföll sig i en mjukhörd rund varm känsla.
Jag Stelnade till ,detta hände på en 100/dels sekund så fångade jag denna läskiga runda klump och kasta den över till vasken och när den landat så ser jag var det är..
Hjärtat slog hårt och fort och det gick en rysning längs ryggraden
För där for en avocadokärna runt i silen i 200 knyck, snacka om "otäcka kryp" i vasken ?!.
Att en sådan sak som en kärna från en avocado kan få en helt ur balans och skiträdd, jag hade totalt glömt bort vad jag hade ätit tydligen.
Känslan var så overklig och konstig när den simmade runt min hand och fingrar, så det fanns inte i min tanke ens vad det kunde vara.
Så kan det gå när man Inte tar ur den smutsiga disken och ställer den prydligt på sidan om Innan man diskar.


4 kommentarer:

  1. Hehe! Alltid läskigt INNAN man vet vad det är!

    SvaraRadera
  2. *LER* Det var roligt:) Jag vet hur en blöt avocadokärna känns:) tappade en i diskvattnet en gång, så jag förstår att man kan undra vad det är när man inte är beredd. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää usch lite läskigt var det hahahah
      kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails