söndag 10 juni 2012

Tips!


Ett besök på Berns Terrassen. 

Tips på vad du inte ska missa när du är inne i Stockholm i sommar
 En cocktail av upplevelser eller bara sitta och mumsa på något gott medans du njuter av den fantastiska utsikten.
Nu har sommarterrassen öppnat på Berns. Tänk er somrig reggae, gröna växter, hängmattor och kuddar, singaporiansk mat på palmbladstallrikar och kokosnötsdrinkar så har ni en del av det fantastiska utbudet . Med olika teman varje kväll .

Spinning är underskattat!

Att sitta vid spinnrocken och spinna lingarn för mig in i ett rogivande tillstånd.

Ett tillstånd där jag ibland kan blicka tillbaks till en annan era av mörka vinterkvällar då kvinnorna satt i köken och spann sitt garn efter att allt annat arbete var klart, barnen lagda och tystnaden sänkte sig över tid och rum endast avbrutet av ett knaster från elden.

Nu sitter jag här vid min egen spinnrock, vid min egen kamin, hör knastret och känner hur min själ sjunger med till spinnhjulets ton, jag ser hur garnet i till min livsväv springer fram genom mina fingrar. Min tanke styrs framåt till den stunden jag ska sätta mig vid min vävram och väva fram mönstret till en tavla.

Vill du lära dig att spinna, sitta framför din egen spinnrock och känna hur stress från det vardagliga livet försvinner och hur du själv kommer till ro och kan se din egen livsväv framträda i takt med att linet förvandlas till det garn som du gör din egen livsväv av.

Då är du varmt välkommen till The Oak Leaf center på en dags kurs med början kl: 10.00 och vi håller på till kl: 16.00 fika och lunch samt material ingår kostnad 1225:- inkl. moms.

För att boka ring 0762479952 eller skicka ett e-mail till theoakleaf@gmail.com


Här ser ni vad jag gjorde förra veckan.
En kurs i spinning.
As roligt och så rogivande
"När man fick kläm på allt".
För det är inte bara lintusset i din hand/händer som ska fungera .
Det ska hållas emot och det ska följas med, trasslar- ihop,stanna av och redas ut, trampa med högerfot på pedalen OPS inte baklänges, börja om och försök även släppa din höger hand som håller i trådhärvan medans du med din högra hand hjälper hjulet igång åt rätt håll, släpp fort och samla ihop ditt lin och phu det fungerar, för gud skull glöm inte att andas...
Men jag fick ihop ganska mycket i min linhärva.
Tiden gick så fort och hon bjöd på en ljuvlig lunch.
Praktiskt arbete med spinnrocken varvas med historia och skillnader på olika material som tex mellan Ull och Lin.
Testa om du vågar.
Jag vågade och är nu helt såld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails