tisdag 12 juni 2012

På konsert !

                                                        Marika hennes dotter Vewi, Tejja

                                  konsert i förra veckan !

                                        Rodenskolans gymnasium, musikklassen bjöd på konsert.
                                    Vewi´s solo nummer var en av Alanis Morissette låtar.

Denna tjej är en riktig sångfågel, jag har haft äran att känna henne sedan hon var liten och jag kan säga att jag aldrig har upplevt att en liten flicka  som sjöng jämt och i alla lägen, alltid, ute som inne hemma som borta trallade hon runt, hon har en begåvning och en röst får en att rysa av glädje och vällust. Jag önskar henne all lycka i sitt musicerande, låtskrivande, gitarrspelande och sång hon kommer att gå långt.
Tack för en härlig konsert från dig och dina skolkamrater ni rockade fett.
En av hennes bröder och pappa var också på plats, fast inte så lätt att fånga dom på bild ;)
Efter konserten gick vi vidare för en kopp kaffe.
Närmaste stället för att få i oss lite var Rodenkyrkans frukostbord :)
Det var en positiv upplevelse både gott och väldans billigt tex en kaffe två halvor rågkaka med leverpastej och gurka 15 :- det fanns även gröt och dryck bla.
Väl mottagna av personal och gäster, prästen var fram till bordet och hälsade oss välkomna. Kanske lite nyfiket så ville han kolla av oss vilka vi var osv.
Men det var ett varmt och hjärtligt ställe som jag kan rekommendera.
Sen bar det av hemåt med hopplasteg fyllda med sång och frukost  i solens sken.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med en liten sångfågel! Låter underbart!

    Alanis är en av mina favoriter också, så låten var säkert kanonbra!

    Hoppas du får en riktigt fin dag!

    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails