torsdag 31 maj 2012

Välkommen Juni !

Välkommen Juni !
 Välkommen tillbaka kära jag ?!
 Bloggen har undrat och väntat, känt sig mer än ratad under en lång lång tid.
 -Kära bloggen ta nu inte detta så personligt, det handlar inte om dig.
Det handlar bara om mig.
Saknat lust helt enkelt...
Livet har faktiskt rullat på ändå, med både dalar och toppar.
Fast jag har sedan länge lidit av skrivkramp och låtit det fått vara så.
Handen på härtat, jag har tittat in och läst runt , både på g:a inlägg och även kikat runt bland mina bloggvänner
Om inte annat för att hitta min lust som hade sprungit bort.
Häromkvällen kändes det som den börjar krypa tillbaka, för jag kan inte bara lägga ner.
Jag vet av erfarenhet att jag oftast måste sätta mig helt sonika och börja med t.ex att skriva eller jobba med bilder för att inspirationen ska komma och den gör det efter en stund faktiskt.
 Inte kommer den av att gå och vänta på att den ska komma, för då får man gå.
Så nu sitter jag här och småskrattar och funderar, är jag här "frivilligt" eller sitter jag och skriver och väntar på inspiration ?
Sitter faktiskt helt enkelt pga att jag saknar bloggen.
Sen blir jag så inibomben trött på att läsa om andra som har ledsnat och har bloggtorka, Klart vi alla märker det , när man inte skriver på länge.
Det är ju inget man behöver skriva om eller hur? Hmmm "blink".
Har istället några "hemlisar" som jag så gärna skulle vilja dela med mig av , vet inte om jag är redo än.
Får sova på saken.
P.s Kommer  ihåg varför jag började blogga en gång, det är en bra början på en bättre fortsättning.
kram


6 kommentarer:

  1. Hemlisar gillar vi, fast man får passa sig så att de inte kommer ut... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Ja Anna, man får vara försiktig, för när dom väl är berättade så är det ingen hemlis längre ;) kram

      Radera
  2. Ja, motivationen går i vågor... Men visst är det som du säger, klart det märks när man krystar fram "konstiga" inlägg varannan dag... ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gör verkligen det :)
      Tror dock att det finns bot och bättring bara.
      Kram

      Radera
  3. Men visst gör det ont när lusten tryter! Man saknar inspirationen så enormt. Jag försöker att dokumentera även när lusten är borta, bara något så jag själv ska minnas var i livet jag befinner mig. Givetvis blir det krystat men det gör inget tycker jag, jag gör det för min egen skull. Hoppas att din lust håller i sig:) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så.
      Bra idé, den ska jag ta med mig.
      kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails