söndag 9 augusti 2009

Vitlök-Fästingar!


Vitlökens under...

Jag har ätit dåligt med vitlök i sommar kan det va därför jag fick ett fästingbett? som ledde till Borelia?!?!
Under hela mitt liv har jag aldrig haft en fästing på mig.
trots att jag var dag är i skog och mark.


Fästingen bokstavligen hatar vitlök...

Så smörj in dig lite med en klyfta när du ska ut i skog och mark, och passa på och gör det med din hund också så slipper den fästingar och du slipper sätta fästing halsband eller droppar som inte är så nyttiga för vare sig för dig eller din hund (man kan ju tex inte ha hunden i sängen osv) om dom har det på sig och barnen kramar ju gärna sin goa vovvar och pussar lite på dom, så fram med vitlöken, om din hund inte vill äta en klyfta om dagen så fungerar det även med att smörja in tassar och nacke med en liten lök...Och du glöm inte att smörja dig själv.

Ha det så bara bäst i naturen.

1 kommentar:

  1. Fästingar är hemska.
    Vitlök är bra.
    Pröva. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails