tisdag 11 augusti 2009

Gummistöveldag trodde jag!

Jag och Marika åkte ut en sväng med "Scorty" och Frans i baksätet mot Ok för att handla lite fika för skogsturen som i dag skulle ha ledit till blåbärsplock och svampletande men Marikas allergi va allt annat än bra och åskan med tillhörande regn hängde i fjärran, så Frans lekte med fotbollen och vi drack vårat medhavda kaffe, sedan körde jag henne till affären och sedan lämnade jag av henne hemma hos sig, vi får ta plocket i morgon...Vi väntar regn så med lite tur så har sporerna trillat ner på backen tills i morgon å då kan vi göra ett nytt försök.

Väl hemma satt Frida och pysslade med datorn hon har kommit hit nu ifrån Gotland så nu är Nicklas och hon äntligen tillsammans igen (lång månad)..

Hon hade ordnat med lite lunch åt oss, så gulligt tycker jag.

Så, som efterrätt tog jag fram en blåbärskaka och lite vaniljglass och serverade henne detta mumsiga vid datorn.


NU sitter vi, hon i köket och jag på kontoret lyckliga och mätta med våra datorer och inväntar det stundande dåliga vädret som har utlovats, till kvällen kanske gummistövlarna kommer på!!!

2 kommentarer:

  1. vi har oxå ätit kaka med lite blåbär på, bra för ögonen sägs det.
    var försiktig med ögon. är blåbär och ha solglasögon på, så slipper Ni besvär med "gula fläcken", som så många svenskar har.
    tack för trevlig blogg.VI

    SvaraRadera
  2. det skall vara ÄT blåbär. alltså ÄT blåbär...ursäkta felstavningen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails